mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1064/html/megkezdodott-a-ksz-t.html

Megkezdődött a KSZ tárgyalás a MÁV-Start-al


A Mozdonyvezetők Szakszervezet kérte, hogy az első integrációs tárgyaláson vegyen részt Ungvári Csaba - aki egy személyben ellátja a MÁV-START, a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET vezérigazgatói feladatait- és Bánhidi Nagy Attila, a MÁV Zrt. humán vezetője. A korábban már többször kijelentett ígérettel kívántuk szembesíteni őket, mely szerint az integráció során a munkavállalók sem jobban, sem rosszabbul nem járhatnak. A vezérigazgató kijelentette, hogy kezdjük el a Kollektív Szerződés módosítás pontjainak tárgyalást és végén készítsünk egyenleget, a nyitott kérdésekről pedig akkor tárgyaljunk. Szakszervezetünk kérte Ungvári Csabát nyilatkozzon arról, hogy mozdonyvezetői bértáblát továbbra is lesz, vagy hogyan kívánják alapbéresíteni a 35%-os műszakpótlék 5 %-át. Egyenes választ a vezérigazgató nem adott, maradt a dodonai fordulatnál, hogy összességében nem érheti jövedelemcsökkenés a munkavállalókat. Felhívtuk Ungvári Csaba figyelmét arra a tényre, hogy az általuk készített KSZ módosítási javaslata ellentmond a kinyilatkoztatott elvének, mert azoknak a hatására jövedelemcsökkenés következne be, vagyis a szó és a tett hányadosa nem egy!


Szakszervezetünk képviselői kijelentették, hogy a mozdonyvezetők ragaszkodnak az eddigi jövedelem elemekhez, mint például a jelenlegi mozdonyvezetői bértáblához és a 35%-os műszakpótlék alapbéresítéséhez (megjegyzés: a Start KSZ-ben a műszakpótlék mértéke 30%). Ungvári Csaba és Bánhidi Nagy Attila távozása után némi közjáték keretében elfogadásra került, hogy a munkáltató a saját és a szakszervezetek megküldött javaslatait egy dokumentumban rögzíti, és ennek alapján kerül sor a tárgyalásokra. Konkrét KSZ pontonkénti tárgyalásra nem került sor. A tárgyaló felek megegyeztek, hogy a jövőben az STG VÉT november 15-ig minden kedden ülésezik.

HÍRARCHÍVUM