mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1065/html/sztrajkbizottsag-ala.html

sztrájkbizottság alakult


Tájékoztató

a mozdonyvezető kollégák részére

a MÁV-START integrációhoz kapcsolódó tárgyalásokról és a MOSZ Sztrájkbizottság megalakításának okairól

A menedzsment már tavaly novemberre bejelentette az egységes személyszállító vállalat megalakítását, amit több esetben módosított újabb és újabb határidőket megjelölve. A végső időpont tervezetten 2014. január elseje, amikor is a MÁV-START-ba beolvad a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET. A MÁV-START általános jogutódja lesz a két beolvadó társaságnak. A cégvezetéssel korábban 2012. december 17-én kötött szóbeli egyezségünk szerint az integrációban érintett munkavállalók sem jobban, sem rosszabbul nem járhatnak, hiszen a tervezett integráció nem azzal a céllal született, hogy a munkavállalók jelenlegi foglalkoztatási és jövedelmi viszonyait lerontsa. A Mozdonyvezetők Szakszervezete többször kijelentette már, hogy nem támaszt többletigényt az integráció során.

A munkáltató ez év októberében kezdeményezte a MÁV-START Zrt. Kollektív Szerződésének módosítását, hogy az alkalmas legyen az integráció következtében átkerülő mozdonyvezetők foglalkoztatására. A munkáltató olyan javaslatokat adott át, melyek lerontják a jelenlegi mozdonyvezetői foglalkoztatás szabályait és csökkentik a hivatás jövedelmi viszonyait.

Többször jeleztük a munkáltatónak, hogy tárgyaljunk a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. Kollektív Szerződésében rögzített mozdonyvezetői 35%-os műszakpótlék 1/7-ed részének alapbéresítéséről. (A MÁV-START-nál a műszakpótlék mértéke 30%, a mozdonyvezetők 35%-os műszakpótléka egy korábbi megállapodáson alapul, amikor is ezért cserébe a Mozdonyvezetők Szakszervezete több, a mozdonyvezetőkre vonatkozó jövedelmi elemről lemondott. A műszakpótlék eltérő mértékét a többi szakszervezet is elfogadta.)

A legutóbbi tárgyaláson a munkáltató képviselői kijelentették, hogy nem kívánják a mozdonyvezetők műszakpótlékának 5%-át kitevő részét alapbéresíteni, amit időközben írásban is megerősítettek. Tervezetük lényege, hogy a mozdonyvezetőktől ezt az 5%-nyi műszakpótlékot elveszik és ún. mozgóbér jelleggel, "pofapénzként" kizáró feltételek sora mellett kívánják majd kifizetni egy részét. Ezek mellett még további bérelemek összegét kívánják csökkenteni, pl. az átvezénylés díját, a kapcsolási pótlék összegét és az állásidőre járó juttatás mértékét. Ezek a javaslatok elfogadhatatlanok, mert jelentősen csökkentik a mozdonyvezetői jövedelmeket.

A munkáltató a héten durva lépésre szánta el magát és felmondta 2014. január elsejével a 10 éve folyamatosan alkalmazott mozdonyvezetői bértáblát. Ezzel a jövedelemcsökkentő lépéssel megszűnik a kiszámítható előrelépése a mozdonyvezetőknek. Egy tollvonással megszüntették a mozdonyvezetői életpálya modellt, azt a korábbi munkáltatói ígérvényt, amire a mozdonyvezetők eddig bizton számíthattak.

Kollégák, Mozdonyvezetők!

Megszerzett jogainkat kívánja a cégvezetés elvenni, a műszakpótlék és egyéb jövedelemi elemek csökkentésével velünk akarja megfizettetni az integráció költségeit.

Az eddigi és a tervezett munkáltató lépések súlyosan veszélyeztetik több ezer mozdonyvezetői család megélhetési feltételeit. Válaszlépésként 2013. október 30-án a Mozdonyvezetők Szakszervezete megalakította Sztrájkbizottságát.

Ne hagyjuk, hogy a cégvezetés a zsebünkben turkáljon és lenyúlja jogos jussunkat!

Készüljetek jogaink és érdekeink védelmére!

Budapest, 2013. október 31.                                                                                                                           

                                                                                                            Mozdonyvezetők Szakszervezete

HÍRARCHÍVUM