SGT-VÉT - 2013. november 5.
Az úgynevezett SGT Vasúti Érdekegyeztető Tanács ülésén Gaskó István a Vasutas Szakszervezetek Szövetségének elnöke foglalta össze a MOSZ , a VSZ , a VDSZSZ közös VASZ-os álláspontját.
Gaskó István kijelentte a VASZ tagszakszervezetei ragaszkodnak ahhoz, hogy az integrációt követően – tekintettel a három társaság eltérő munkaköri besorolási és bérezési rendszerére – a társaságok kollektív szerződéseit egybefűzve, változatlan formában, mint a MÁV-START Zrt. jelenleg hatályos KSZ-módosítását alkalmazzák. A munkáltató többször hangoztatta, hogy az integráció egyetlen szakmacsoportra nézve sem járhat keresetveszteséggel, és hogy a bérmegállapodásban foglaltakat betartja. A cégvezetés magatartás és cselekvései ellentétes irányba mutatnak az eddig átadott munkáltatói javaslatokból megállapítható, hogy a munkáltató a három társaság bértömegét együtt kezeli, és ezen belül kíván átcsoportosítani úgy, hogy a többlet kiadásokat a gépészeti mozgóbér 6%-ából kívánja fedezni.
A VASZ ragaszkodik mind a MÁV-TRAKCIÓ-s, mind a MÁV-GÉPÉSZET Kollektív Szerződéseiben szereplő elemekhez azzal, hogy mindenkire a saját KSZ-ének juttatásai maradnának továbbra is érvényben. Ez semmilyen keresetveszteséggel, és semmilyen többlettel nem jár. Amennyiben a munkáltató nem hajlandó a javaslatát újragondolni, előfordulhat, hogy a MOSZ álláspontja – miszerint, akár sztrájkolni is hajlandó a MÁV-TRAKCIÓ-s Kollektív Szerződésben foglaltak védelmének érdekében – hamarosan a VASZ álláspontjává válik.
A munkáltató képviselői felhatalmazás hiányában nem tudtak eltérni a korábban már átadott tervezetektől, így az SGT VÉT véget ért. Megállapodás nem született a tárgyalások folytatódnak. "A MÁV-START Zrt. mozdonyvezető munkavállalóira vonatkozó teljesítmény-ösztönző rendszer a 2014. évben című munkáltatói tervezetre" megküdtük szakszervezetünk véleményt