mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1075/html/konzultacio-2014-jan.html

Konzultáció - 2014 január 21


Érdekesen indult a konzultáció a az ideiglenes külföldi kiküldetések utasítással kapcsolatban, kiderült ugyanis, hogy az utasításban hivatkozott NFM állásfoglalást a valóságban Belügyminisztérium adta ki. A munkáltató ígérete szerint szakszervezetünk is megkaphatja majd. Ennek lényege, hogy új határátlépési igazolványt a továbbiakban nem adnak ki. Helyette ajánlják a szolgálati útlevelet. Arra a kérdésünkre, hogy a munkáltató a jövőben kinek ad szolgálati útlevelet, nem tudtak válaszolni. Javasoltuk, hogy pontosan járjanak utána, hogy milyen úti okmányokkal kell ellátni kollégákat a határátlépéséhez. Kértük a munkáltatót, adjon magyarázatot a hivatkozott utasítás 10-es mellékletében szereplő, a mozdonyvezetőket hátrányosan érintő 7,5 euro-s napidíjra. A mellékletben szereplő más munkakörben dolgozók 22 euro-s napidíjban részesülnek. Természetesen szakszervezetünk nem a más munkakörben dolgozók napidíját sokallja, hanem a mozdonyvezetőkét sérelmezi.


Emlékeztetőként, korábban a MÁV-TRAKCIÓ-nál is 22 euro-s napidíjat kaptak a mozdonyvezetők, de 2012 nyarán az új utasítás lecsökkentette 7,5 euro-ra. Akkor nem tudtunk fellépni a hátrányos megkülönböztetés ellen, mert a MÁV-TRAKCIÓ jogilag önálló vállat volt. Megjegyezzük, a MÁV-TRAKCIÓ akkori vezérigazgatója a jelenlegi MÁV-START vezérigazgatója. Az integráció új helyzetet teremtett, így jogilag is megáll ebben az esetben a diszkrimináció. Kértük a munkáltató képviselőit, hogy jogi érveléssel támasszák alá, miért szándékoznak a mozdonyvezetőknek a 22 euro-s napidíj helyet 7,5 fizetni. Kíváncsian várjuk a folytatást.

A Képzési Terv 2014. táblázatot erős képzelő erővel lehet csak képzési tervnek nevezni, mégis a munkáltató bátran, a szakmaiság mellőzésével annak kiáltotta ki. Arra már időt és energiát sem érdemes vesztegetni, hogy a típus és vonalismereti képzéseket a tűzvédelmi képzések csoportjába sorolták, nagy gondosan. Szakszervezetünket a 101 fő sajáthasználatú dízel mozdonyvetői képzés érdekelte. Amint az ismertes, a külsős mozdonyfelvigyázók más szervezeti egységbe kerültek át, mert a korábbi gépátvételek megszűntek, és a jövőben marad a bizalmi elven alapuló eljárás. Az ebben a munkakörben dolgozók többsége egészségügyi okból került, mint egyetlen lehetőség a továbbfoglalkoztatásra. Szakszervezetünk kijelentette, hogy nem tartja szükségesnek és kívánatosnak a 101 fő sajáthasználatú dízel mozdonyvezető kiképzést, mert a munkáltató nem tudta megnevezni, hogy mely telephelyeken hány főt képeznének ki a 2014-es esztendőben. A konzultáció után telefonon jelezte a munkáltató képviselője, hogy tévedés történt a táblázat összeállítása során és maximum egy 20 fős MTZ traktor tanfolyam indulna ebben az évben. A megbeszélésen a munkáltató képviselői nem tudtak részletes felvilágosítást adni a tervezett típus és vonalismereti képzésekről, így a következő alkalomra kértük telephelyi bontásban ezeknek a képzéseknek a tartalmai elemeit.

HÍRARCHÍVUM