mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1099/html/forgalmi-utasitassze.html

Forgalmi Utasításszerkesztő Bizottsági ülés – 2014. május 27.


f1Szakszervezetünket is meghívták az Forgalmi Utasításszerkesztő Bizottsági ülésre, sajnos a korábbi összejövetelről elfelejtettek értesítést küldeni a forgalmi szakértők. A korábbi bevett gyakorlattal ellentétben, most a szakszervezeteket is bevonták a munkába, akik számos javaslatot fogalmaztak meg- ezeket három csoportra osztották, az első az elfogadott és a bedolgozott, a második az elfogadott, de kapacitás hiányában nem bedolgozott és a harmadik a szakmai alapon elutasított.  A Mozdonyvezetők Szakszervezete kérte a jelenlévő szakértőktől azt az ütemtervet, mellyel a tervezett változások bevezetését megvalósítják. Sajnos ilyet nem tudtak átadni, csak odáig terjedt a gondos tervezés, hogy ha meg van a módosított szövegjavaslat, azt beadják a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak jóváhagyásra. Amennyiben a hatóság azt elfogadja, akkor decemberben a nyomda előállítja a változásokat tartalmazó oldalakat, így 2015-ben bevezethetők lesznek a változások.

Szakszervezetünk felhívta a jeles szakemberek figyelmét, hogy 2015-ben ismét időszakos mozdonyvezetői vizsga dömping jön, és erre még rádolgozik a forgalmi utasításokból eredő különbözeti vizsga is. Arra a kérdésre, hogy a forgalmi eltérések tudásanyaga munkakörönként elhatárolásra került-e, illetve erre mennyi oktatási időt jelöltek ki, készül-e oktatási segédanyag, "nem tudom" volt a válasz. A vizsga mikéntjéről sem történt még egyeztetés a KTI Vasúti Vizsgaközponttal. A MOSZ képviselői elmondták, hogy megengedhetetlen az a gyakorlat, amit az elmúlt évben is folytattak, miszerint állásfoglalással írták felül a Forgalmi Utasítást. A 2013 augusztusában kiadott állásfoglalást például Miskolcon csak októberben oktatták az időszakos oktatás keretén belül a mozdonyvezetőknek. Szakszervezetünk álláspontja szerint a Forgalmi Utasítások évenkénti "felülvizsgálata" és az ebből következő eltérés vizsgák nem erősítik a vasúti közlekedésbiztonságot, sőt ellenkezőleg, a folyamatos koncepció nélküli változtatások csak a bizonytalanságot növelik.

HÍRARCHÍVUM