mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1106/html/a-magyar-vasut-a-leg.html

A magyar vasút a legpontatlanabb


Nem igazán fejlődik az infrastruktúra, de brutálisan nőttek az árak. Ettől még sokan utaznak vonattal – derül ki az Európai Bizottság jelentéséből, amit az Index foglalt össze.

jelentésből kitűnik, hogy Kelet-Európában egyre többen választják az autót vonat helyett. Emiatt aztán csökken a járatok száma, ami miatt még kevésbé lesz vonzó a vasút. A magyarok viszont sokat vonatoznak más európai országokkal összevetve. Az emberek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy soha nem utazik vonattal, húsz százalék viszont havonta többször is.

A kilencvenes évek közepe óta a balti államokban – Lettországban, Észtországban és Litvániában – tizedére esett vissza a vasút népszerűsége. Nálunk viszont alig volt csökkenés.

A vasúti megállókkal a magyarok 38 százaléka elégedetlen, viszont van 15 százalék, akik szerint azok kifejezetten magas színvonalúak. A jelentés kiemeli azt is, hogy 2005 és 2012 között óriásit, majdnem 100 százalékot nőtt a vonatjegyek ára Magyarországon, ennél nagyobb drágulás csak Lettországban volt. A bizottsági jelentés szerint az árak általában alacsonyabbak ott, ahol több vasúttársaság versenyez. Ahol fenntartják az állami monopóliumokat – mint például Magyarországon -, ott ennek főleg szociális oka van.

A késések szempontjából Magyarország a sor legvégén van, nálunk csak a vonatok 86 százaléka késik öt percnél kevesebbet.


forrás: Hír24



Magyarország — Rengeteget késik és még drága is a magyar vasút, legalábbis ez derül ki az Európai Bizottság vasúti közlekedést vizsgáló átfogó jelentéséből.

A tanulmány minden EU-s országban bemutatja a vonathasználati szokásokat, a járatok felszereltségét, az árakat, és a dolgozók összetételét is vizsgálja – írta meg az Index. A magyarok sokat vonatoznak, legalábbis európai összesítésben. A válaszadók 8 százaléka hetente többször, ötöde pedig havonta többször is használja a magyar vasutat.

– Húsz éve vonattal járok Gödöllőről Budapestre – kezdte László (61) –, de a menetrend betartásával vannak problémák. Télen meg lehet érteni, hogy késnek, de a nyári napsütésben kevésbé.

A pályaudvarok, várók és peronok minőségét illetően leszerepeltünk, hiszen nálunk az emberek 38 százaléka elégedetlen, de meglepő módon a közönség 15 százaléka magas színvonalúnak tartja a vasúti közlekedést. 

– Az ár a szolgáltatás színvonalához képest rendkívül magas, és a vonatok sem túl tiszták. A nemzetközi jegyvásárlás is katasztrófa. Ha sokat késik a vonat, akkor be szokták mondani, hogy mi az oka, de az 5-10 perces késéseket csak kiírják – háborgott Szilágyi István (45).

A szégyenlista második, dobogós helyét szereztük meg az "árversenyvben", hiszen 2005 és 2012 között nálunk csaknem a duplájára emelkedtek a jegyárak, hazánkat csak Lettország előzte meg. A pontosságban is hátulról nézve végeztünk első helyen, hiszen mindenhol pontosabban közlekednek a vonatok, mint hazánkban. 

– A gyorsvonatok sokszor késnek 10 percet, a személyvonatnál öt perc a jellemző – mesélte tapasztalatait Koroknai Henriett (21), majd hozzátette: – Sokszor nincsen internet a járatokon, pedig elméletileg a 150 forintos pótjegyet ezért fizetjük, és a jegy sem olcsó.
A szlovákoknak, lengyeleknek, de még a románoknak is kevesebbet kell várniuk a vonatokra, mint nekünk.

A MÁV nem ért egyet a felmérés eredményeivel. Lapunknak adott válaszukban elmondták, hogy tényekkel és adatokkal tudják cáfolni a kutatás eredményét, ami ráadásul szerintük nem is volt teljes körű: Magyarországon minden rendben van a vonatközlekedéssel.

forrás: blikk


HÍRARCHÍVUM