mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1115/html/szazmillioktol-esik-.html

Százmillióktól esik el a vasúttársaság


Egyes vasútvonalakon szinte már menetrendszerűen tíz perceket késnek a vonatok. Részben a késések miatt tavaly 190 ezer jegyet váltottak vissza, ami 270 millió forint bevételkiesést okozott a vasútnak. Egyelőre nem tudni, ki a felelős.

A Budapest–Székesfehérvár vonalszakaszon a forgalomszabályozó próbaüzem még tart, de az elmúlt hetekben már nem fordult elő olyan probléma, ami miatt késtek volna a vonatok. A Budapest–Püspökladány szakaszon az elmúlt hetekben valóban többször is előfordult késés, melynek egyik oka a Szolnok–Szajol szakaszon végzett felújítás lehet. Ezek a munkálatok október közepétől nem okoznak késéseket – ígérte a MÁV Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.


Az említett szakaszokon az esetek egy részében feltehetően a biztosítóberendezések nem megfelelő működése és az üzemeltetés hiányosságai okozták a késéseket – írja a portál.

Arra a kérdésre, hogy az egyes esetekben kit terhel a felelősség, az érintettek azt válaszolták: ezt csak hosszabb vizsgálat derítheti ki.

A kifogásolható szolgáltatások miatti utazáslemondások hátterében nem kizárólag a késések állhatnak – mondták a vasúttársaságnál. Tavaly a MÁV-Start által közlekedtetett belföldi vonatokra szóló 56,7 millió jegy közül összesen 179 979 darabot váltottak vissza az utasok pénztárban, 9896-ot az ügyfélszolgálaton keresztül, az internetes lemondás, visszaváltás aránya pedig 1,5 százalék volt.
A visszatérítések bruttó összege 2013-ban a pénztárban visszaváltott jegyek esetében 219 millió forint, az ügyfélszolgálaton keresztül visszaváltott jegyeknél csaknem 23 millió forint, az interneten vásárolt és visszatérített jegyek esetében 34 millió, összesen tehát 276 millió forint bevételtől esett el a vasúttársaság – tájékoztatta a Napi Gazdaságot a MÁV.

Az árufuvarozók nem kértek kártérítést
A társaság hozzátette: az árufuvarozást végző vasúti társaságok – az említett vonalakon történő felújításokkal összefüggésben elrendelt vágányzárak idején – nem nyújtottak be kártérítési igényt, azonban a jogszabályok szerint erre a káresemény bekövetkezésétől számított három éven belül lehetőségük van.


forrás: Napi Gazdasag Online.





HÍRARCHÍVUM