mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1167/html/fejlesztesek-a-gysev.html

Fejlesztések a GYSEV-nél


Központi forgalomirányítási rendszer valósul meg a GYSEV-nél. Csaknem hétmilliárd forintos beruházással kétszintű, integrált központi forgalomirányítási rendszer valósul meg a GYSEV Zrt. vasútvonalain – tudtuk meg sajtósaiktól.

A beruházás elvégzése után a Szombathelyen, valamint Csornán kialakított központi forgalomirányító központ látja majd el a vasúttársaság 35 távvezérelt állomásának irányítását. A távvezérlés kiépítésének és központosításának komoly előnye, hogy a vasútvonalak átbocsátó képessége növekszik. Emellett leegyszerűsödik a forgalomirányítás, így csökken a késések, valamint a vasúti közlekedés zavartatásának kockázata. A fejlesztésnek köszönhetően a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd, illetve a Győr–Sopron szakasz mellett központi forgalomirányítás lesz a Szombathely–Csorna–Rajka, valamint a Szombathely–Zalaszentiván vonalakon.

A projekt keretében összesen 30 darab vizuális utastájékoztató kijelzőt telepítenek a szakemberek a GYSEV vasútállomásaira, ezáltal tovább javul a vasúttársaság által nyújtott személyszállítási szolgáltatás minősége. Szintén a projekt részeként Sopronban központi forgalom ellenőrző központ létesül, melynek feladata a vonalhálózat felső szintű üzemirányítása lesz. A beruházásnak köszönhetően a GYSEV Zrt. teljes hálózatán hatékonyabbá válik a forgalomszervezés mind a személy, mind pedig a teherszállításnál.

– A központi forgalomirányító, ill. a forgalom ellenőrző központok kiépítése nem olyan látványos fejlesztés, mint egy új FLIRT motorvonat beszerzése. Ugyanakkor a forgalomszervezés szempontjából rendkívül komoly előrelépést jelent vasúttársaságunknak, melynek előnyeit az utasok is érezni fogják – mondta a fejlesztés kapcsán Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

A projekt kivitelezése év végén kezdődött és a tervek szerint 2016 márciusáig tart majd. A kivitelezési munkálatokat a Prolan-Savaria Konzorcium végzi, melynek tagjai a Prolan Irányítástechnikai Zrt., valamint a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. A projekt összköltsége hatmilliárd 970 millió forint, mely a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) ill. és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) forrásainak felhasználásával valósul meg; a támogatás intenzitása száz százalék.


forrás:zetapress.hu

HÍRARCHÍVUM