mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1220/html/nem-lesz-jelentos-le.html

Nem lesz jelentős leépítés a Rail Cargo Hungariánál


Jó hír a magyar kis- és középvállalkozásoknak, hogy a kis tömegű vasúti áruszállítás egyetlen hazai országos szolgáltatója, a Rail Cargo Hungaria ötéves megállapodást kötött a vasutas-szakszervezetekkel. Az egyezség középtávon biztosítja a cég stabil működését és kiszámítható szolgáltatását.

 A 2003-as 6200-ról kevesebb mint egyharmadára csökkent a Rail Cargo Hungaria (RCH) létszáma, mégis sikerült megőrizni a jó kapcsolatot a szakszervezetekkel, és elkerülni a sztrájkokat – mondta a Napi Gazdaság kérdésére Kovács Imre, a vállalat igazgatóságának elnöke.


  A szolgáltatás fenntartása egy olyan vasúti fuvarozó cég esetében, mint az RCH, nemcsak a tulajdonos érdeke, de a magyar vállalkozásoké is. Ma hazánkban ugyanis kizárólag az RCH végez egyeskocsi-fuvarozást a teljes hazai hálózatra kiterjedően. Ez azt jelenti, hogy egy-egy vasúti kocsira való mennyiségű áru szállítását is vállalják. A hazai kkv-k jelentős részének ez jelent lehetőséget termékeik piacra juttatásához, ezért igénylik, szemben a nagyvállalatokkal, amelyek teljes irányvonatokat megtöltenek áruval. Az egyeskocsi-fuvarozással a magánvasutak nem foglalkoznak, ez jellemzően a nemzeti vasútvállalatok feladata Európában. Ezt a munkát azonban ma is elvégzi a magántulajdonba került, a magyar vasúti árufuvarozási piac több mintegy kétharmadát birtokló Rail Cargo Hungaria.

  Az RCH ötéves, 2020-ig érvényes foglalkoztatáspolitikai megállapodást kötött a reprezentatív vasúti szakszervezetekkel, amelyben meghatározták a létszámot és az esetleg szükséges átalakítások módját – mondta Kovács Imre. Ez a stabilitás sokat jelent a fuvarozóvállalatnak, különösen, ha a vasutas-szakszervezetek körében napjainkban végbemenő változásokat figyeli az ember.

  Az elmúlt több mint tíz évben sikerült hatékonnyá tenni a céget, amely ma már nemcsak karcsúbb, de jóval kevesebb döntési szinttel is rendelkezik. Még van tennivaló, de ez elsősorban nem létszámcsökkentést, hanem finomhangolást jelent – mondta az elnök. Azokról a munkahelyekről, ahol feleslegessé válnak kapacitások, átirányítják a munkaerőt oda, ahol szükség van rá, és ehhez támogatást nyújtanak az érintett munkavállalóknak. Emellett fiatalításra van szükség, és a jelenleginél több nyelvtudással, szakképesítéssel rendelkező munkatársakra. A képzésben részt vállal a RCH, együttműködik több közép- és felsőfokú oktatási intézménnyel mind a kék, mind a fehér galléros dolgozók képzésében. Ennek részeként együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi Karával, aminek köszönhetően a kar mellett létrejött egy kihelyezett Rail Cargo-tanszék.

Forrás: Napi Gazdaság

HÍRARCHÍVUM