mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1230/html/tobb-ezer-munkahely-.html

Több ezer munkahely kerülhet veszélybe


Felére esett vissza a forgalom: ma már csak legfeljebb négymillió tonna áru fordul meg Záhonyban. Kevesebb munkáskézre van szükség.

Jelentősen visszaesett a vasúti áruforgalom a záhonyi körzetben: akár két-háromezer munkahely is veszélybe kerülhet – írja a Napi Gazdaság. Míg a rendszerváltás előtti években 12–14 millió tonna árut raktak át széles nyomtávról keskenyre – és vissza – évente, addig ez a mennyiség a felére csökkent 2008-ra.


A lap megszólaltatta Kovács Imrét, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóság elnökét, aki elmondta, ma már csak legfeljebb négymillió tonna áru fordul meg Záhonyban. Az állami Záhony-Port, a magánkézben lévő RCH, valamint több jelentős magánvállalkozás, amely a körzetben tevékenykedik, mintegy 3000 foglalkoztatottnak ad munkát, azonban a jelenlegi helyzetben a teljes kapacitásnak legfeljebb 40 százalékán teljesít az átrakó. Vagyis ez azt jelenti, hogy több ezer álláshely kerül veszélybe – mondta Kovács Imre.

Ki kellene használni a kínálkozó lehetőséget

Az igazgatóság elnöke arról is szólt, hogy a kialakult helyzetért az orosz–ukrán fegyveres konfliktust teszik felelőssé, pedig az akár lehetőséget is hordoz magában. A szomszédaink – például a szlovák vasutak – ugyanis növelni tudták szállításaikat. A szakértő szerint Záhony forgalmát a Dunaferr alapanyag-vásárlásának elmaradása veti vissza. A dunaújvárosi vasmű ugyanis megszüntette szállításait Ukrajnából, a rijekai kikötőből érkeznek szállítmányok a kohóba.

Kovács Imre szerint a Dunaferrnek sem kellene, hogy akadályba ütközzön megszerveznie, hogy az orosz alapanyagot Ukrajnán keresztül továbbítsák számára. Kovács véleménye szerint fontos lenne a forgalmat Záhonyba terelni, csak így lehet megtartani a veszélybe került munkahelyeket. A szakértő úgy véli, ehhez kormányzati segítségre van szükség.

mno

HÍRARCHÍVUM