mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1289/html/belehuz-a-jarmujavit.html

Belehúz a járműjavító


Belehúz a járműjavító

Szerződés Létszámbővülést hoz a megbízás Dunakeszin

A Dunakeszi Járműjavító 700 egyiptomi tehervagon gyártásáról tárgyal, megkapja a 3-as metró felújításának negyedét, egy fejlesztés után pedig a budapesti CAF villamosok végösszeszerelését is.

Mintegy 600 dolgozót vehet fel a Dunakeszi Járműjavító Kft. (DJ), ha elnyeri azt az egyiptomi megbízást, amelynek utolsó részleteiről november 1-jén tárgyalnak Kairóban. A cégnek mostanra két riválisa maradt - a német Siemens és az orosz Transzmasholding - a 700 tehervagon és 50 mozdony szállítására az egyiptomi állami vasúttársaság által kiírt pályázaton. "A munkára a forgóvázakat gyártó Ganz Motor Kft.-vel pályáztunk, partnerünkre jut a várható bevétel harmada" - magyarázta lapunknak Szepessy Tamás ügyvezető igazgató. Mivel az egyiptomi vagongyártás 50 százalékos belföldi teljesítést feltételező Eximbank-hitelből történne, és az 50 mozdonyt egy spanyol alvállalkozó készítené el, a vagonoknak már teljesen hazai gyártmánynak kell lenniük.

A DJ várhatóan még decemberben aláírja a 3-as metró felújításával megbízott oroszországi Metrovagonmasszal azt a szerződést, amelynek alapján megkapja a munka 25 százalékát. Rá jutna a kocsik szétbontása, egy alvállalkozóval végeztetett azbesztmentesítése, a végösszeszerelés és a hatósági engedélyek megszerzése. Az orosz megbízó már járt Dunakeszin, a telephelyet megfelelőnek tartotta. A két cég közötti műszaki tárgyalások november végén lezárulhatnak.

A CAF villamosok magyarországi végösszeszereléséről és üzembe helyezéséről készült megállapodás már aláírásra kész. Aláírás azonban csak akkor lesz, ha rendelkezésre áll az a mintegy egymilliárd forint hitel is, amelyből Dunakeszin elvégezhetők a teljesítéshez szükséges műszaki fejlesztések. Tíz Budapestnek szánt villamosról van szó - és opcióként még 40-ről -, vagyis a megbízás viszonylag kicsi, de általa a társaság gyakorlatot és referenciát szerez a területen.

A DJ számít a nagy befogadóképességű villamos motorvonatok összeszerelésében való részvételre is. E járművekre a MÁV-Start korábbi közlése alapján a jövő év elején írná ki a tendert, és a DJ a svájci Stadlerrel indulna konzorciumban, vagy annak alvállalkozójaként indulna az erről két hete aláírt megállapodás alapján.

A fenti nagy megbízások teljesítése 2016 végén kezdődne, tehát azok kedvező hatása is csak akkortól remélhető. A telephely folyamatos munkával való ellátását három másik szerződés szolgálná. Az első már megszületett: a DJ az év elején új szerződést kötött a MÁV-val vasúti kocsik idei fővizsgáztatására, ma pedig megkötik a 2016-os megállapodást is. A társaság készül a Rail Cargo Hungáriának (RCH) nyújtandó tehervagonszervizre és fővizsgára is. A tesztmunka jól sikerült, ezért a járműjavító jövőre pályázna az RCH-nál kínálkozó munka egy részére. Végül ismét remél megbízást a DJ korábbi többségi tulajdonosától, a Bombardier Transportationtől is. Ez egyúttal exportja újraindulását is jelentené.

A DJ gyors fejlődését feltételező középtávú stratégia alapján az igazgató az idén közel hatmilliárd forint árbevételt és a 376 fős dolgozói állomány megtartását várja, az egyiptomi megbízás elnyerése esetén pedig az említett bővülést és nagyságrenddel nagyobb forgalmat.

Világgazdaság 

HÍRARCHÍVUM