mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1737/html/uzemi-tanacs-hirleve.html

Üzemi Tanács Hírlevél - Miskolc(május)

Írta: ,

Helyi Érdekegyeztető Tanács és az Üzemi Tanács együttes ülése.

2016 május

1. Gazdasági tevékenységről ahhoz kapcsolódó kérdésekről rövid tájékoztató (HÉT + ÜT)

Novák Péter: Jelenleg 48+2 db Schlieren kocsink van, bevételeink és utaslétszámunk kb. 10%-os csökkenést mutatnak. Vontatási teljesítményünk is csökkent. A jegyvizsgálóknál és a mozdonyvezetőknél magas a túlóra. Szabadságok a mozdony-vezetőknél időarányosan fogynak, máshol ettől kisebb mértékben. Tíz fő mozdonyvezető gyakornokunk van, a miskolci kollégák jól teljesítenek. Pénztáros hiány nincs, bár sok közülük beteg.

 

2. Kapcsolódó kérdések:

Kérdés: A felvigyázók betanításával kapcsolatos dokumentumok nem érkeztek meg. A betanult kolléga beosztást kapott, de belépő kódokat nem. A klímakészülékek mikorra várhatók? Éjszakánként rendszeresen káosz alakul ki a fűtőházban, nem lehet elférni, ha a BDV-k bent vannak. A feszmentesítés idején a fűtőházból történő kijárás is bonyolítja a helyzetet.

Pöstyéni György: A JBI a feszmentesítésről tud, az ő felelőssége, hogy átszervezze a kijárást.

Kérdés: Az eVTK-nál a sátoraljaújhelyi területen kicsi, a térerő. Szeretnénk erre megoldást. Szerencsen az írásbeli rendelkezést nem hozzák ki. Úgy tudjuk, nem indul el a JÉ telepítése a pénztárakba.

Novák Péter: Már jeleztük a problémát. Rendszeresen elküldjük az erről írt eseménylapokat. Az írásbeli kézbesítése a fszt. feladata. A JÉ oktatások elkezdődtek, több információval nem rendelkezünk.

Kérdés: Füzesabonyban az utánfizetés megszűnik – fel lesz ajánlva a munkavállalóknak másik munkahely?

Novák Péter: Munkahelyet természetesen felajánlunk a munkavállalóknak. A megmaradó utánfizetésről információt kell kérnem. (Miskolcon marad önálló utánfizetési pénztár a többi területen utánfizetési- és jegypénztár fog működni.)

Kérdés: A mozdonyok műszaki állapota nem javul hónapról-hónapra. A 80C átépített rész 100 Km/h sebességre alkalmas, de maradt a 80 Km/h. A késések kis átszervezéssel megszüntethetők lennének.

Novák Péter: A járművek karbantartása a JBI feladatköre, a kérdésekre tényszerűen Zelenák úr tud reagálni. A másik probléma a menetrend tervezők hatásköre, a témában javaslatokat terjesztettünk föl.

Kérdés: Június 18-tól indul a sátoraljaújhelyi vágányzár. Az előzetes jegyellenőrzés a vonatpótló autóbuszokon hogyan valósul meg? A KN járatokon a jogos bevételt nem tudjuk beszedni. Esetleges forgalmi akadály, vagy baleset esetén milyen rendelkezés szerint kell eljárni? Tudomásunk szerint erre vonatkozólag nem történtek intézkedések.

Novák Péter: Nem minden autóbuszra szükséges jegyvizsgáló, de további egyeztetések szükségesek a témában. A forgalommal a jövő héten történik egyeztetés ebben az ügyben. (a technológia, azóta módosításra került.)

Kérdés: MS4172 Kazincbarcikán 20-30 percre volna szükség a szerelvény átmelegedésére.

Novák Péter: Az előfűtési idők tervezését hálózati szinten határozzák meg. (megvizsgáltuk 20-30perc rendelkezésre állt.)

Kérdés: A kocsikban biztosítani kell a 20  C-ot, hogy ezt biztosítani lehessen meg kell emelni a feljelentkezés idejét 20 perccel. Mezőzomboron ki ad engedélyt a vonatpótló autóbusz indulására – az állomáson nincs szolgálattevő?

Novák Péter: Bodnár Úrral egyeztetni fogok ebben a kérdésben. (egyeztetés megtörtént, technológia módosítva.)

Kérdés: Schlieren kocsik az 5209 sz. vonatban 12 óra hosszat nincsenek feszültség alatt, ezért hideg a szerelvény. Iránytábla probléma van rendszeresen a Sátoraljaújhelyből Budapest felé visszainduló sebesvonatokon.

Felvetés: Az esélyegyenlőségi terv elkészült, a zaklatás fogalma, és a harmadik fél zaklatásának fogalma is belekerült. A munkáltató feladata a megelőzés, illetve a szakszervezeteknek, ÜT-nek, MVB-nek is foglalkozni kell vele.

Kérdés: Szerencsen a pénztárosok nem adnak a mozdonyvezetőknek szénsavmentes ásványvizet, mert nincsenek benne a névsorban. A szerencsi szekrények mikorra várhatók?

Pöstyéni György: A vízzel kapcsolatos problémának utána fogok nézni, a szekrény-kérdést Bakos Úr felé továbbítom.

Kérdés: A felvigyázó épület várakozójába szeretnénk valamilyen bútort a hátizsákok, táskák elhelyezésére. A pihenő szobában a takarók „elkoptak” – a pótlásra van e lehetőség?

Pöstyéni György: Takaró ügyben meglátom, mit tehetek.

Kérdés: A jegyvizsgálók Nagykátán a szerelvényben töltik az idejüket éjszaka, biztonsági szempontból problémát jelent.

Pöstyéni György: Kérem, hogy írjanak eseménylapot. A biztonság hiányáról eddig senki sem írt.

 

3. Egyebek:

Nemes Mihályné: A segélyek igénylésekor a rokonsági fokot minden esetben igazolni kell. A születési anyakönyvi kivonat alkalmas mindkét szülő igazolására. Kérem az Üzemi Tanács tagjait, hogy erről tájékoztassák a munkavállalókat.

Tóth Ferenc Attila: Az ÜT elnökök részére találkozót tartottak, melynek témakörei : a mozdonyvezetői tabletek, a JÉ projekt, az egészségmegőrző program, valamint az ÜT-k működése voltak. 2016.05.09-én a legújabb menetforduló terveket megkaptuk. Nem értünk vele egyet, nem tartjuk biztonságosnak.

Szendrei Géza: A munkáltatótól a bevezetés előtt 13 nappal kaptuk meg véleményezésre a munkarendváltozást. Szeretném megjegyezni, hogy a rugalmas munkaidő (RUMI) bevezetése előtt a technikai feltételek nem álltak rendelkezésre.

Pöstyéni György: A RUMI-t számítógép nélkül is be lehet vezetni.

 

4. Szociális pénzeszközök felosztása

Munkabér előleget 13 fő kért, összesen 2 058 000-Ft-összegben. Az Üzemi Tanács és a munkáltató együttes döntése alapján mindenki megkapja a kért pénzösszeget. Segély kérelmet 9 fő nyújtott be, 25 000,- Ft szociális-, és 280 000 Ft temetési segélyben részesültek. 1 kérelem elutasításra került. A II. negyedéves segélykeretünk kimerült.

 

A júniusi ülés időpontja: 2016. 06 23. 08.15 óra, Miskolc, JBI Műszaki Klub.

HÍRARCHÍVUM