mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1812/html/nincs-eleg-vonat-tru.html

Nincs elég vonat, trükköznie kell a MÁV-nak

Írta: ,

Nincs elegendő jó minőségű távolsági személykocsija a vasúttársaságnak, ezért regionális célra épített motorvonatokat vezényel távolsági forgalomba a következő menetrendi évben – olvasható a Magyar Időkben.

A napilap tájékoztatása szerint a december 11-én életbe lépő új menetrend szerint a FLIRT-motorvonatok megjelennek a Budapest–Eger, illetve a Budapest–Veszprém vonalon valamennyi, gyorsvonattal használt szakaszon, ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol viszont személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon egy pár gyorsvonatot szolgálnak ki a korszerű járművek.

A cikk szerint az utasok örülhetnek, hiszen csendes, kényelmes, gyors járműveken utazhatnak, ugyanakkor a FLIRT-öket nem többórás utakra tervezték.

Az alacsony padlós építés, a tágas közlekedőterek a gyors utascserét szolgálják, amire a gyakori megállások miatt az elővárosi közlekedésben van szükség. Ezzel szemben a hosszú távú utazásoknál több helyre van szükség a kabátok, csomagok elhelyezésére, és tágasabb, kényelmesebb ülések kellenek.

A korszerű távolsági vonatokon emellett minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás.

A vasúttársaság minden bizonnyal kényszerűségből alkalmazza a FLIRT szerelvényeket az intercity-forgalomban. A rendelkezésre álló IC-állomány ugyanis korszerűtlen. Bár kétségtelenül hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, ennek ellenére nincs elég hadra fogható, jó minőségű távolsági kocsi. A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak.

Bár 2017-ben megkezdődik tíz többcélú térrel rendelkező és tíz tisztán másodosztályú IC+ kocsi építése, az évente 50 darabos sorozatgyártás indulásáról egyelőre nem született döntés.

HÍRARCHÍVUM