mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1835/html/atalakuloban-a-vasut.html

Átalakulóban a vasúti közlekedés

Írta: ,

Hamarosan távozik a közlekedéspolitikáért felelős államtitkári pozícióból Tasó László - értesült a VS.hu. A hírportál úgy tudja, Tasó utódja Homolya Róbert lesz, aki július eleje óta a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos. Homolya koordinálja az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) és az Európai hálózatfejlesztési eszköz (CEF) forrásokból (azaz uniós pénzekből) finanszírozott fejlesztésekkel kapcsolatos állami feladatokat, magyarán nála van a kasszakulcs.

atalakuloban-a-vasut

Mint az online lap megjegyzi, a 2018-as választások előtt most célszerű utoljára átrendezni a kormányzati struktúrát, ez pedig érinti a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot is. Egyesek tudni vélik azt is, ismét kettéválik a vasút és a közút irányítása, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a MÁV lényegében újra megjelenik a tárca felépítésében. A portál kormányzati forrásaira hivatkozva azt írta, a távozás nem jelenti Tasó bukását, fontos poszton térhet majd vissza.

A hazai közlekedéspolitika jövőjét szintén érintő hír, hogy az Európai Parlament (EP) kötelezővé tenné a versenytárgyalást a vasúti személyszállításra vonatkozó közszolgáltatási szerződéseknél. Az EP közleménye szerint a vasúti utazást fellendítő új szabályozással - amelyet a tegnapi plenáris ülésen fogadott el a parlament - serkentenék a befektetést, és fejlesztenék a kereskedelmi szolgáltatásokat is. Az új szabályok értelmében a vasúttársaságok az Európai Unió belső személyszállítási piacán kétféleképpen ajánlhatnak szolgáltatásokat. Az egyik, hogy a vasúti személyszállításra vonatkozó közszolgáltatási szerződések kapcsán a nyertes szolgáltatók kiválasztása során fokozatosan át kell térni a versenytárgyalási eljárásra. Emellett továbbra is lehetőség lenne arra, hogy a nemzeti hatóságok közvetlenül bízzanak meg egy szolgáltatót, de ebben az esetben garantálniuk kell, hogy a szolgáltatás minősége javulni fog. A másik, hogy a vasúti személyszállítással foglalkozó vállalkozások korlátozás nélkül működhetnek. Hogy a tagállamok ezzel együtt is alkalmazhassák a közszolgálati szerződéseket, szigoríthatják az új szereplő piacra lépésének feltételeit.

HÍRARCHÍVUM