mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/1964/html/munkahelyeket-hoz-a-.html

Munkahelyeket hoz a konténervonat

Írta: ,

Pireuszból megérkezett az első szerelvény a budapesti logisztikai központba, a forgalmat gyorsítaná a belgrádi vonal átépítése

Közvetlenül görögországi kikötőből érkeznek szállítmányok vasúton a budapesti logisztikai központba. Ez új munkahelyeket jelent, és bevételt hoz az országnak.
Megérkezett az első, kínai konténereket szállító irányvonat a Budapesti Intermodális Logisztikai Központba (BILK) a görögországi Pireusz kikötőjéből. Az esemény abból a szempontból jelentős, mert három ország – Magyarország, Szerbia és Kína – együttműködése révén újulna meg a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal, amellyel a kínai áruk Európába jutását lehetne gyorsítani, illetve kiszámíthatóbbá tenni. Értesüléseink szerint az első irányvonatot újabbak követik, a pireuszi kikötő részvényeinek 67 százalékát birtokló kínai Cosco cég ugyanis előnyben részesíti ezt az útvonalat és szállítási formát. A szállítmányt egyébként a Rail Cargo Hungaria bonyolította, a vasútvállalat rendszeresen fuvaroz a Cosco megbízásából, de eddig nem a BILK volt a célállomás. Ez pedig azért lényeges, mert az árut itt rakodják, amivel magyar munkaerőt foglalkoztat a logisztikai szolgáltató, továbbá itt történik a vámolás, ami jelentős bevételt hoz az országnak, ha rendszeresek lesznek a szállítmányok.

Mint arról beszámoltunk, a magyar és a szerb kormány által is támogatott beruházás Budapest és Belgrád között a kelet-közép-európai térség egyik legnagyobb tervezett infrastrukturális projektje. A két város közötti távolság 360 kilométer, ebből Magyarországon 166 kilométer hosszú vasutat kell átépíteni. A tervezett költségvetés 550 milliárd forint a hazai szakaszon, a vonal végig kétvágányú, villamosított lenne és óránként 160 kilométeres sebesség elérésére alkalmas. A finanszírozás 85 százalékban kínai hitelből történne. Az ország keleti részében ugyanakkor az állam és a versenyszféra együttműködése szükséges ahhoz, hogy a vasúti árufuvarozás élénküljön. A záhonyi körzetben elvégzett beruházások révén a különböző gazdasági és egyéb korlátozások ellenére tavaly kilenc százalékkal több áru érkezett Ukrajna felől. Az ISD Dunaferr Zrt. a tervek szerint Záhonyon keresztül ötven százalékkal nagyobb forgalmat bonyolít az idén.

 

HÍRARCHÍVUM