mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2026/html/megujul-a-kelenfold-.html

Megújul a Kelenföld-Százhalombatta-vasútvonal

Írta: ,

Megkezdődött a Kelenföld–Százhalombatta közötti vasútvonal korszerűsítése, 20,5 kilométeren teljesen átépítik a vasúti pályát – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a kivitelezés várhatóan 2020 nyarán befejeződik, a beruházás nettó költsége 51,3 milliárd forint, a fejlesztés uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, a kivitelezést a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. alkotta Kitérő 2016 Konzorcium végzi.

A felújítás révén a vasúti pálya nagyrészt óránként 120 kilométer pályasebességgel lesz járható 225 kilonewton (kN) tengelyterhelés mellett.

Akadálymentesítés, modernizálás
Az állomásokon és megállóhelyeken 55 centiméter magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás-rendszerrel.

A felsővezeték-rendszert teljes hosszban átépítik.

A NIF közölte: az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyet biztosító P+R parkolókat, valamint 100 kerékpártárolót alakítanak ki.

A zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falakat létesítenek a pálya két oldalán 13 kilométer hosszan.

A vonalszakaszon a meglévő műtárgyakat átépítik, valamint a szintbeni útátjárókat korszerűsítik.

Most készítik elő a terepet
Jelenleg előkészítik a munkaterületet Érd felső megállóhely és Százhalombatta állomás között. Érd állomáson már részlegesen bontják a vágányt.

A tervek szerint Budafok megállóhelyen 2017. áprilisban kezdődik a munkavégzés a régi felvételi épület bontásával. Ezt követően a felsővezetéki rendszer, majd a megállóhely vágányainak és a peronoknak az átépítése következik a vonatforgalom fenntartása mellett. A budafoki vágányépítési munkák 2017 decemberében fejeződnek be – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Zrt.

HÍRARCHÍVUM