mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2051/html/meg-az-ev-vegeig-bef.html

Még az év végéig befejezik a teljes Esztergomi vonal villamosítását

Írta: ,

Április elejétől július végéig többször változik a forgalmi rend a Budapest–Esztergom közötti, 2-es vasúti vonalon. Az ötvenegy kilométeres etapon nemcsak villamosítják, de több szakaszán bővítik, és állomásépületeket is felújítanak, átépítenek. Új vasúti vágányt építenek Angyalföldön, továbbá egymás mellé telepítik az autóbusz-állomást és a vasutat Esztergomban és Dorogon.

Amikor 2015 augusztusában újraindult a vasúti forgalom a megújított esztergomi pályán, az utasok közül sokat értetlenkedtek, miért tértek vissza a szolgálatba a dízelhajtású Desiro motorvonatok, miért nem villamosították a felújítás során – az eredeti tervek szerint – a jelentős személyforgalmat lebonyolító elővárosi vonalat. Az is értetlenséget szült, miért nem lett rövidebb a menetidő érdemben, a válasz pedig az volt, hogy a hamarosan elvégzendő felsővezeték-építés lehetővé teszi majd, hogy a fürgébb elektromos FLIRT motorvonatok vegyék át a dízelmotorvonatok helyét.

A villamosítási feladatot a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) kapta meg, amely az elektromos felső vezeték építéséhez számos más egyéb munkát is hozzákapcsolt. A 2016 nyarán indult beruházás első szakaszában Rákosrendező és Angyalföld között, valamint Pilisvörösvár állomáson és onnan egészen az őrhegyi kitérőig befejezték a felsővezeték-tartó oszlopok felállítását. A felsővezeték építését a vállalkozó folyamatosan végzi, hogy idén november végére feszültség alá helyezhető legyen a vonal. Eközben haladnak a pályaépítési munkálatok is. Angyalföld vasútállomáson jelenleg is építik a vágányokat és a peront, Angyalföld és Újpest között már megépült az új második vágány, valamint Újpesten a félperon is elkészült. A forgalom a decemberi menetrendváltáskor indulhat meg az új vágányon.

Emellett az esztergomi vasútállomáson a tehervonati fogadóvágányokat és az állomás vágányait építik, valamint a buszpályaudvar és az üzemi út előkészítő munkálatait és földmunkáit végzik. Jelenleg is zajlik a régi állomásépület bontása, átépítése. A gázvezeték és a távhővezeték közműkiváltása már megtörtént. Angyalföld vasútállomáson gyalogos-aluljáró épül az új peronhoz, amely két lift kiépítését is tartalmazza.

A kivitelezés nettó 33,7 milliárd forintba kerül
A beruházás részeként a Béke úton új villamosmegállót létesítenek, itt lehet átszállni a villamosról a vasútra. Mindkét oldalon új autóbuszmegállót alakítanak ki, valamint hangos utastájékoztató rendszert létesítenek. Dorog vasútállomáson befejezték a tehervonati vágányok bontási munkálatait, ahol majd kialakítják az új autóbusz-pályaudvar helyét. Dorogon, akárcsak Esztergomban, egymás mellé telepítik a vasút- és az autóbusz-állomást. A kivitelezést a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamos-távvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végzi nettó 33,69 milliárd forintért, hazai és uniós forrás felhasználásával.

HÍRARCHÍVUM