mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2108/html/egymasnak-estek-a-fi.html

Egymásnak estek a Fideszben a 370 milliós vécék miatt

Írta: ,

Szerkesztőségi cikkben utasította vissza a Délmagyarország Lázár János vádját, miszerint a csongrádi lap lenne a hibás az Szeged és Hódmezővásárhely közti tram-train-beruházás meghiúsulása miatt. A tram-train, azaz hibrid dízel és elektromos meghajtású vasútvonal költségeinek elszállását a hétvégén írta meg az egyik legolvasottabb megyei lap, a Délmagyarország.

A Szeged és Hódmezővásárhely közti vasút építését és a 8+4 szerelvény beszerzését 10 milliárd forintos EU-s forrásból valósítaná meg a MÁV-Start. Azonban a pályázat lezárulása után a költség csaknem a kétszeresére emelkedett. A pályázatot megnyerő Stadler Rail kétféle ajánlatot tett: az egyik szerint 16 milliárdért, a másik szerint 19 milliárdért vállalná a projektet. A különbség annyi, hogy az utóbbiban vécéket is szerelnének a vonatokba. Azaz egy szerelvénybe 370 millió forintért kerülnének a vécék.

Lázár János nem cáfolta a drágulásról szóló híreket, és Hódmezővásárhely országgyűlési képviselőjeként és az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszterként azt kéri a kormánytól, hogy ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására az aránytalanul megnövekedett költségek miatt. A Délmagyarországot hibáztatta a kialakult helyzetért. Mint mondta, "a közlekedési szakma képviselőjeként ellenezték a beruházást, vagy a Délmagyarország nevű napilap munkatársaként dolgoztak azon, hogy bebizonyítsák: Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést".

Lázár később interjút adott a lapnak, ahol elmondta: komoly vita alakult ki közte és a Nemzetgazdasági Minisztérium között, akik szerinte nem készítették elő megfelelően a tram-train-projektet, és azt várták, hogy majd ő elintézi. Mint mondta, az NFM-ben úgy gondolták, "a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek". Az NFM közleményének az a legvérlázítóbb része, "hogyha nem fizeti ki az unió, kifizetheti az állam". Szerinte ezért a beruházás legalább másfél évet késni fog.

A Magyar Nemzet információi szerint az NFM és a Miniszterelnökség közötti huzavona politikai színjáték, és az ügy hátterében Seszták Miklós és Lázár János érdekellentétei állnak.

Lázárnak nem ez az első konfliktusa a Délmagyarországgal sem. 2012-ben feljelentette a lap online változatát az ott megjelent kommentek miatt. A Delmagyar.hu beszámolt arról a halálos kimenetelű autóbalesetről, aminek Lázár is részese volt. A cikk alatt valakik olyanokat kommenteltek, mint: "Lázár elpusztíthatatlan - lézerjani:lézerblokkoló 1:0" vagy: "nyilván a halottat hozzák majd ki felelősnek". Feljelentését Lázár később visszavonta, miután peren kívül megegyezett a lap kiadójával.

A Borsot is forgalmazó Lapcom által kiadott Délmagyarország a szintén Lapcom-tulajdon Kisalföld mellett az egyik legnagyobb példányszámú megyei lap. Azután, hogy Mészáros Lőrinc cége, a Mediaworks megvette a legtöbb megyei lapot kiadó Pannon Lapok Társaságát, ez a két lap az utolsó, nem kormányközeli oligarchák tulajdonában levő vidéki lap. Kérdéses viszont, ez még meddig marad így - írja a hirtv.hu.

HÍRARCHÍVUM