mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2119/html/korszerubb-lesz-a-ha.html

Korszerűbb lesz a hazai vasút

Írta: ,

A vasút szinte valamennyi területére kiterjednek a korszerűsítések 2022-ig. Így megújulnak a vasúti pályák, korszerűbb lesz a járműpark és néhány állomás is.

korszerubb-lesz-a-ha

Motorvonatok és új kocsik készülnek, a nemzetközi áruforgalomban leginkább a határok problémásak A vasút szinte valamennyi területére kiterjednek a korszerűsítések 2022-ig. Így megújulnak a vasúti pályák, korszerűbb lesz a járműpark és néhány állomás is. Az európai uniós támogatás mellett jelentős mennyiségű hazai forrás jut a hazai vasúti infrastruktúra és a járműpark fejlesztésére, erről a kormány hamarosan döntést hoz - közölte tegnap Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Hungrail Vasútakadémia konferenciáján. Hozzátette: rendkívül fontos az elővárosi vonalak fejlesztése, hiszen ezeket a HÉV-vel együtt évente 140 millió utas veszi igénybe. Az európai törzshálózathoz tartozó vasútvonalakra 2022-ig ötszázmilliárd forint, az elővárosi vonalakra 230 milliárd forint jut, ezen kívül az állomások felújítására és intermodális csomópontok kialakítására 240 milliárd forintot szán a kormány. A járműbeszerzés sem marad ki a sorból, hiszen erre összességében 110 milliárd forint jut. Ezen belül ötvenmilliárd forintot költhetne el a MÁV-Start új Inter City vagonok beszerzésére, és tizenegy, emeletes motorvonat hozzávetőlegesen 56 milliárd forintba kerülne. Közölte: megkezdődött a Keleti és a Nyugati pályaudvarok felújításának előkészítése is. Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a legnagyobb kihívás a megfelelő munkaerő biztosítása, ugyanis jelenleg ötszáz állás betöltetlen a vasútnál, 2020-ig pedig kétezer szakember pótlása szükséges.Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnöke szerint a nemzetközi áruforgalomban a vasút versenyképes a közúttal, a belföldi forgalom viszont minimális. Néhány határállomás is meglehetősen problémás, Kürtös felé például az utat a nemzetközi tehervonatok csaknem 17 óra alatt teszik meg. Pafféri Zoltán, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal felújítása az uniós szabályok szerint valósul meg, az építkezés a tervezéssel, tendereztetéssel, engedélyezéssel együtt mintegy hat évet vesz igénybe. Átépül a százhalombattai vonalKelenföld és Százhalombatta között húsz kilométeren megújul a Dunántúl egyik legforgalmasabb vasútvonala. A fejlesztéseknek köszönhetően, 2020 végétől a vonal nagy részén óránként 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek a vonatok. Mint azt a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesző Zrt. tegnap hírül adta, a kétvágányú vonalon 49 kilométer hosszúságú hézagnélküli vágány épül, új lesz a biztosítóberendezés és a felsővezeték-rendszer, aluljárók, liftek és magasperonok épülnek Háros, Nagytétény-Diósd és Érd állomáson, valamint Budafok, Budatétény, Barosstelep, Érdliget és Érd-felső megállóhelyen. Hároson, Nagytétény-Diósdon és Érden az állomásépület is megújul. Az állomásokon összességében 182 parkolóhely és száz kerékpártároló létesül, s a vonal mentén 13 kilométer hosszú zajvédő fal épül. A pálya korszerűsítése 51,36 milliárd forintba, az új biztosító- és az európai vonatbefolyásoló berendezés 16,62 milliárdba kerül. Az utasforgalom a becslések szerint 7,2 százalékkal növekedhet.

HÍRARCHÍVUM