mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2130/html/vakvaganyon-a-magyar.html

Vakvágányon a Magyarország tengeri kapcsolatait érintő beruházások?

Írta: ,

Megakadni látszik mindkét, Magyarország tengeri kapcsolatait érintő beruházás, a Budapest–Belgrád-vasút felújítása és a szlovéniai magyar szerepvállalás. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Pafféri Zoltán, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezérigazgatója abban bízik, hogy az Európai Bizottságnak nem lesz több kifogása a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszának kínai hitelből történő korszerűsítése ellen, miután a parlament elfogadta a projektről szóló törvény mellékletét. Ez olyan fogalmi pontosításokat tartalmaz, melyek hiánya miatt az EU az utóbbi közel egy évben blokkolta a fejlesztést.

Hogy Brüsszelben is gondolják-e, csak pár hét múlva derülhet ki. De nem is ez az 550 milliárd forintos beruházás előtt álló egyetlen akadály. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Heti Válasznak azt mondja: addig nem lesz érdemi előrelépés, amíg nem kötik meg a finanszírozási megállapodást a kínai Eximbankkal.

Szintén rezeg a léc Szlovéniában, ahol a koperi kikötőhöz vezető vasútvonal második vágányának 1-1,3 milliárd euróba kerülő építésébe szállna be Magyarország 200 millió euróval, azaz bő 60 milliárd forinttal. Bár ennek a befektetésnek a megtérülésére jó esély van, lapunk értesülései szerint a szlovén fél csak a magyar feltételek töredékét hajlandó teljesíteni, így kútba eshet az üzlet.

HÍRARCHÍVUM