mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2185/html/a-felujitott-ic-kocs.html

A felújított IC-kocsik klímája rosszul vizsgázott

Írta: ,

Az Osztrák Szövetségi Vasúttársaságtól (ÖBB) tavaly vásárolt IC-kocsik klímaberendezése sokszor nem működik. A vonaton nem nyithatók az ablakok, az utasok levegőhiányra panaszkodnak

A GYSEV Zrt. vizsgálja, mi okozza a gyakori meghibásodást, egyedi kérelmek alapján pedig a társaság visszafizeti a pót- és helyjegy árát. "Az utóbbi időben sokat utaztam intercitykocsikban a Budapest-Sopron vonalon. Az újonnan üzembe állított IC-kocsik légkondicionálói kritikán aluliak, folyamatosan tönkremennek. Az utasok közül többen rosszul lettek, esély sem volt a szellőztetésre" - tudatta lapunkkal Nagy Balázs.

A helyzet egy melegebb tavaszi délutánon is kellemetlen, nem beszélve a nyári kánikuláról. "A kalauz mindig feljegyzi a problémát. Akadt olyan ellenőr, aki viccelődött, hogy felárért szaunát adnak. Akkor ezen mosolyogtunk. Más kérdés, hogy 655 forintos pótjegyért nem ilyen szolgáltatást várnak az utasok, főleg nem rendszeresen" - tette hozzá olvasónk. A problémát többen felvetették a GYSEV Zrt. hivatalos Facebook-oldalán is. A soproni székhelyű vasúttársaság tavaly év elején jelentette be, hogy 26 használt inter- citykocsit vásárolt az ÖBB-től. Az új szerzemények felújításán több hónapon át dolgoztak a szakemberek. A GYSEV ősszel közölte: a zöld-sárgára festett, 11 fülkével és 66 ülőhellyel rendelkező vasúti kocsikat fokozatosan csatasorba állítják. Elméletileg a klímára is figyeltek a rekonstrukció során.

"Munkatársaink is tapasztalják, hogy az ÖBB-től használtan vásárolt intercitykocsik fűtési-hűtési rendszerével többször adódnak problémák. Amennyiben adott kocsinak nem működik a légkondicionáló berendezése, a kollégák jelzése alapján a kocsit kisorozzák a vonatból. Majd átvizsgálják, javítják és csak ezt követően kerülhet ismét forgalomba" - mondta Rázó László. A GYSEV Zrt. szóvivője hozzátette: "Mivel visszatérő gondról van szó, társaságunk azt kéri az utasoktól, hogy aki hasonló problémát tapasztalt utazása során, eredeti menet-, pót- és helyjegyeit a vállalat postacímére küldje el, vagy adja le valamelyik személypénztárban, valamint töltse ki a társaság észrevételbejelentő lapját. A kérelmek elbírálása után ugyanis lehetőség van egyedi kompenzáció nyújtására. Az utasnak utazási utalvány vagy készpénz formájában visz- szatérítjük a pót- és helyjegy árát. Az érintett utasoktól ezúton is elnézést kérünk."

HÍRARCHÍVUM