mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2231/html/megdobbento-de-tenyl.html

Megdöbbentő, de tényleg lassabbak a vonatok, mint 1991-ben - itt vannak az adatok

Írta: ,

Utasként van egy olyan sejtése az embernek, hogy vonattal mintha egyre lassabban lehetne odaérni bárhová. Sok célpont esetében ez így is van - derül ki a korabeli menetrendekből.

megdobbento-de-tenyl

Napokkal ezelőtt közleményben tudatta a MÁV, hogy a pályarekonstrukciónak hála, meggyorsult a dél-balatoni közlekedés. A Forbes ezen kapva megnézte, összességében lassult vagy gyorsult-e a vasúti közlekedés a kilencvenes évekhez képest. Utasként van egy olyan sejtése az embernek, hogy nem: vonattal mintha egyre lassabban lehetne odaérni bárhová. De jöjjenek a tények, az 1991-es és az 1999-es menetrendkönyv,illetve a mostani menetrendről szóló pdf alapján.Mi a helyzet a balatoni célpontokkal?

Siófok esetében tényleg javult a helyzet. Siófok. 1991: 85 perc, 1999: 93 perc, 2017: 75 perc.

Keszthely. 1991: 148 perc, 1999: 165 perc, 2017: 166 perc. Balatonfüred. 1991: 114 perc, 1999: 142 perc, 2017: 119 perc. Tapolca. 1991: 162 perc, 1999: 197 perc, 2017: 197 perc.

A vidéki nagyvárosokról részletes adatokat nem közölt a lap, de a menetrendek alapján Győrbe a Railjet ma éppen annyi idő alatt jut el, mint 1999-ben az Eurocity. Szeged a rendszerváltás óta változatlanul kb. 140 percébe kerül azoknak, akik Budapestről vonatoznak. Debrecenbe a menetidő 5 perccel hosszabb, mint 1991-ben, Miskolcra pedig 10 perccel nőtt a menetidő a rendszerváltás óta. Pécsnél a legnagyobb a csúszás, a Mecsek-expressz régen 160 perc alatt teljesítette a távot, ami most 175 perc alatt sikerül az InterCitynek.

HÍRARCHÍVUM