mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2253/html/fordulhatnanak-gyakr.html

Fordulhatnának gyakrabban is a külföldre járó tehervonatok

Írta: ,

A több országot érintő, hosszú út során bárhol is jelentkezik késedelem, borul az egész menetrend

Felkészült az idei gabonatermés szállítására a Rail Cargo Hungaria (RCH), de hatékonyabban is dolgozhatna, ha a vonatai gyorsabban fordulhatnának meg az indulási és a célállomások között - erről a társaság irányvonatos gabonafuvarozással is foglalkozó egységének vezetője, Göbl Severin beszélt a minapi Bajai Gabona Partnerség Találkozón. Például az olaszországi célállomásokra irányuló forgalomban a tíznaponkénti forduló lenne a kedvező, a valóság azonban a havi egyszeri alkalom. Az ok az lehet Göbl Severin szerint - akit az RCH összefoglalója idéz -, hogy Magyarországról a fuvar Horvátországon, Szlovénián keresztül érkezik Olaszországba, azaz négy állam vasúti infrastruktúráját érintve kell menetvonalat biztosítani és határátmenetet teljesíteni. Így viszont, bárhol is keletkezik késedelem, borul a menetrend: a vonat nem ér oda a megadott időre a rakodóhelyre, vagy nem éri el a kikötőben várakozó gabonaszállító hajót. A megoldás az lehet, ha egy kézbe kerül a fuvarszervezés. Az RCH-t is magában foglaló Rail Cargo Groupnak már a térség minden országában van spedíciós, illetve vasútvállalata, amelyek összehangolhatnák a közreműködők munkáját. A fuvarozás hatékonysága növelhető 100 köbméteresnél nagyobb befogadóképességű kocsikkal is, de még nem kezdődött meg a közforgalmú rakodóhelyek ehhez szükséges korszerűsítése. Eleve kevés hazai terminál rakodási technológiája és vasúti kiszolgálása felel meg a mai hatékonysági követelményeknek a szakember szerint. Sok szakaszon a vasúti pályán sem közlekedhetnek a legmagasabb tengelyterhelésű vonatok, csak külön engedéllyel, ám ekkor számos szakaszon két mozdonnyal kell továbbítani őket, ami többletkiadással jár.Hagyományosan a Rail Cargo Hungaria teljesíti a vasúton lebonyolított hazai gabonaexport mintegy 70 százalékát - 600-800 ezer tonnát -, amelyhez a csoport speditőrvállalata, a Rail Cargo Logistics Hungaria további több százezer tonna fuvart szervez. Ehhez az RCH-nak mintegy 800 saját gabonakocsija van, de szükség esetén bérelhet is. Maga a Rail Cargo Group 23 ezer kocsiból álló vagonparkkal rendelkezik.

HÍRARCHÍVUM