mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2274/html/egymas-utan-erkeznek.html

Egymás után érkeznek a szerelvények Magyarországra

Írta: ,

Nálunk lehet a kínai konténeres áruforgalom elosztóbázisa. A vidéki logisztikai központok is nyerhetnek a kínai vasúti konténerforgalom jelentős növekedésének köszönhetően.

Sokéves várakozást követően, az elmúlt hónapokban három magyar cég fő szervezésében elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom, eddig közel 40 vonat és mintegy 1400 konténer érkezett három útvonalon Magyarországra. A forgalmi előrejelzések alapján a kínai vasúti konténerforgalom érdemi növekedése várható. Reális esély van arra, hogy a Kínából az Európai Unióba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségben - véli a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ).

A vonatok három útvonalon - Fehéroroszország/ Lengyelország, Ukrajna, Pireusz - heti rendszerességgel érkeznek Magyarországra az Ekol Logistic Kft., a Ghibli Szállítmányozási Kft. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. közreműködésével. A cél az, hogy az északi irányból érkező konténer-irányvonatok útvonalát úgy szervezzék, hogy azok a záhonyi határbelépőt használják, és vegyék igénybe a Záhony-Port Zrt. konténerátrakási képességeit. A kínai konténervonatok többsége a BILK Kombiterminált használja, kisebb részük pedig a Mahart Container Center csepeli kombitermináljára érkezik.

Az áruforgalom növekedését a geopolitikai változások mellett a NAV által kialakított új vámkezelési gyakorlat is segíti. Az ugyanis érdemben támogatja a konténerek gyors szabad forgalomba helyezését és átengedését az unió országaiba, azzal, hogy a konténerek okmányainak ellenőrzését már akkor megkezdik, amikor azok elindulnak a feladóállomásokról. Így a kínai áru a vámkezelést követően gyorsan továbbhaladhat a célországok felé, ami növeli hazánk logisztikai versenyképességét. A forgalmi előrejelzésekből jól látszik, hogy az említett irányokból - jelenleg még eltérő gyakorisággal - érkező kínai vasúti konténerforgalom jelentős növekedésére számíthatunk - mondta Fülöp Zsolt. Az MLSZKSZ elnöke szerint, amennyiben a forgalom állandósul és nő, a budapesti terminálok mellett - forgalomtól függően - a szabad kapacitással rendelkező vidéki terminálokat is be lehet kapcsolni a forgalom lebonyolításába, hogy a kínai ügyfelek gördülékeny, gyors és zavartalan kiszolgálása biztosítva legyen. Emellett a fogadó terminálokon röntgenkapus ellenőrzést kellene bevezetni, ami gyorsítja a hatósági ellenőrzés folyamatát, illetve növelni kell a kelebiai vasúti határátlépő technológiai kapacitását. Meg kell vizsgálni annak lehetőségét is, hogy a Budapesten alkalmazott kínai konténeres vámkezelési gyakorlat milyen feltételek mellett működhet a vidéki terminálokon - hangsúlyozta Fülöp Zsolt.

Sokéves várakozást követően most megérett a helyzet arra, hogy Magyarország geopolitikai helyzetéből adódóan a kelet-közép-európai térség logisztikai központjává váljon.

HÍRARCHÍVUM