mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2285/html/bovitik-az-osszekoto.html

Bővítik az összekötő hidat

Írta: ,

A déli összekötő vasúti híd bővítéséhez engedélyezési tervek készítésére hirdetett pályázatot a beruházó. A meglévő híd mellé újabbat építenek, hogy a harmadik vágányt átvezethessék a folyó fölött. A hídon bonyolódik le az ország kelet–nyugati irányú vasúti áruforgalmának túlnyomó része.

A déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésére kell engedélyezési terveket készíteni azoknak az ajánlattevőknek, amelyek elnyerték a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) által meghirdetett pályázatot. A közbeszerzési értesítőben megjelent felhívás szerint a pályázóknak – a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.-nek, az MSc Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft.-nek és a Speciálterv Építőmérnöki Kft.-nek – el kell készíteniük a terveket a híd új acél hídszerkezetére és a meglévő két acél felszerkezet átépítésére. A hídon átvezetett összesen mintegy három kilométernyi vasúti pálya, illetve a hozzá tartozó felsővezeték, biztosítóberendezés, távközlési és erősáramú berendezés tervei mellett a projekt megvalósításához szükséges valamennyi hatósági engedélyt be kell szerezni, majd a tenderterveket, valamint a tenderdokumentációt el kell készíteni. A beruházó a tervekért európai uniós (IKOP-) forrásból 978 millió forintot fizet.

A győztes pályázó feladata lesz a hídfők, az alapozás, a falazatok, valamint a pillérek átalakításának megtervezése úgy, hogy arra először a 3. vágány felszerkezete legyen megépíthető. A technológiai tervezés során a tervezőnek műszaki javaslatot kell adnia az építés során a vasúti forgalom fenntartására is, amelyhez váltók tervezése is szükséges. A forgalom fenntartása azért fontos, mert a híd jelentős áru- és személyforgalmat bonyolít le, tágabb értelemben a teljes Dunántúl, sőt a nyugati országok forgalma is áthalad Ukrajna, illetve a Balkán felé – illetve vissza – a kiemelkedően fontos, így az év 365 napjában őrzött létesítményen. Az építmény a legforgalmasabb dunai vasúti híd az országban.

A fentiek mellett a NIF a Gödöllő–Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítési munkák megvalósítására is pályázatot írt ki. A kivitelező dolga lesz 27,267 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz és az állomások átmenő fővágányainak teljes átépítése 100-120-160 kilométer/órás pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. A pályázó feladata a vágány al- és felépítményének átépítése előfeszített vasbeton aljjal, 32 kilométer hosszban az al- és felépítmény átépítése alépítményjavító géplánccal, nagygépes technológiával. Két megállóhelyen és állomáson P+R parkolókat kell építeni. A beszerzést európai uniós alapokból finanszírozzák, a forrás a CEF (Connecting Europe Facility) kerete.

HÍRARCHÍVUM