mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2306/html/megis-lesz-tramtrain.html

Mégis lesz tramtrain Szeged és Vásárhely között

Írta: ,

A Strabag építheti a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő vasúti villamos, a Tram-train beruházás következő ütemét - derült ki a napokban

A cég 9 milliárd forintból 20 hónap alatt kell, hogy elvégezze a kijelölt munkálatokat. A fejlesztés Szegedet is érinti.

A tram-train beruházás egyik építési területe a Szeged-rendező pályaudvar. Itt egy remíz épül majd a járművek számára. Hódmezővásárhely irányába a szegedi villamospályáról pedig a Rókus-pályaudvarnál csatlakozik majd rá a vasúti sínekre a két várost összekötő járat. Nagy Sándor, alpolgármester elmondta, ez egy néhány száz méteres szakasz megépítését jelenti, hogy össze tudjon kapcsolódni a két sín. Az ehhez szükséges vagyoni döntéseket a tavasz folyamán a város közgyűlése meghozta, így ez a munka elindulhat. A remíz építéséhez szükséges szabályzatmódosítás előkészítése is zajlik már az önkormányzatnál. A pályázatot koordináló Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már az Szegedi Közlekedési Társaságot is tájékoztatta a fejleményekről. A tervek Hódmezővásárhelyen sem változtak: egy több, mint 3 kilométeres, egyvágányú szakasz épül, hat megállóhellyel. A város a fejlesztéssel kapcsolatos tájékoztatást megkapta, de arról, többszöri egyeztetés után hiába kérdeztük Vásárhely polgármesterét, Almási Istvánt. Korábban a beruházás költségeinek megduplázódása miatt, az 50 milliárd Forint körüli összeget Lázár János kancelláriaminiszter túl drágának találta. A beruházás akkor reális, hogyha a költségei 30, vagy 30 milliárd forint alatt maradnak, és az Európai Unió finanszírozza. Ezért én azt fogom javasolni, hogy szorítkozzon a beruházás arra, amit eredetileg elterveztünk, Szeged és Vásárhely között a vasúti pályán legyen egy villamosjárat, legyen villamosfejlesztés Szegeden és Vásárhelyen, és legyen villamoskocsi bevásárlás erre a vonalra. A korábbi becslések alapján mintegy 24 milliárd forintba került volna a projekt teljes kivitelezése. Azóta új ötletek is születtek: a kormány Szabadkáig építené meg a tram-traint, így csökkentve a fajlagos költségeket. A beruházás jelenlegi fázisában viszont még nem szerepel a két város közötti vasútvonal fejlesztése sem, így nem tudni, hogy a korábban soknak tartott 50 milliárd helyett végül mekkorára duzzad a tender teljes költsége.

HÍRARCHÍVUM