mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2323/html/nem-jott-jol-hazankn.html

Nem jött jól hazánknak a kerülő útvonal

Írta: ,

Szeptembertől Ukrajna teljes elkerülésével is közlekedhetnek vonatok a keleti szomszédon túli területek és Európa között.

nem-jott-jol-hazankn

. Az áruforgalom esetleges korlátozása gazdasági és geopolitikai szempontból is érintheti térségünk egészét Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatósági elnöke szerint. - Az Oroszországból érkező áruk továbbítási útvonalára nincs ráhatásunk, a feladó vasút, ügyfél dönt róla. Elvárásokról nem lehet beszélni - mondta el az elnök a Világgazdaságnak. Kovács Imre szerint a záhonyi térségre geopolitikai és gazdasági szempontból is hatással lehet az árufuvarozás esetleges korlátozása. Az RCH forgalmának majdnem 10 százalékát érintheti, ami bevételkiesést jelent a záhonyi körzet logisztikai szolgáltatóinál is. - Fuvarjaink főként importjellegűek. Évente körülbelül 5 millió tonna áru közlekedik az ukrán-magyar határátmeneteken. Az elmúlt időszakban megnőtt Ukrajna Magyarország irányába történő exportja, ahogy a két évvel ezelőtti visszaesés után emelkednek az oroszországi feladások is. A korlátozásoktól függetlenül egyes szegmensekben, például a nyersanyag-fuvarozásban jelentős a növekedés. Bizonyos tendenciák a piaci viszonyok visszarendeződésére utalnak, továbbra is van igény az Ukrajnán keresztüli, Oroszországból történő fuvarozásokra. Záhony mellett a szlovákiai Ágcsernőn át is érkeznek hozzánk ilyenek. Szlovákia Magyarországhoz hasonlóan kitett az orosz-ukrán konfliktus hatásainak, ráadásul a szlovák-ukrán határon csaknem kétszer több áru halad át. Az elmúlt évek jelentős infrastruktúra- fejlesztései révén Szlovákia Magyarországnak is versenytársa az Ukrajnából és Oroszországból érkező áru továbbításában - nyilatkozta a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatósági elnöke.

HÍRARCHÍVUM