mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2376/html/ujabb-vasuti-remalom.html

Újabb vasúti rémálom a kormánytól - hét kilométeres földalatti vasút Ferihegyre

Írta: ,

Hét kilométeres vasúti alagút mennek Ferihegyre – a kormány terve biztonsági rémálom

A ferihegyi gyorsvasút megvalósítása évtizedek óta megoldatlan probléma, a most körvonalazódó tervek szerint egy igazán drága megoldást tervez a kormány. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az InnoRail vasúti konferencián még kedden beszélt arról, hogy a tervek szerint a Budapest-Cegléd vasútvonalból egy 22 kilométeres szakasz ágazna le, ráadásul úgy, hogy az utolsó hét kilométer a föld és a repülőtér futópályái alatt vezetnék el – tudósított a konferenciáról a Magyar Idők.

A Budapest-Cegléd vonal párhuzamosan fut a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kerítésével, ráadásul a reptér jelenlegi is rendelkezik vasúti kapcsolattal. A mostani vonalat teherszállításra használják – ez a biztonsági tartaléka repülőtér üzemanyag-ellátásnak. Maga a vonal nem alkalmas gyorsvasutak kiszolgálásra, ezért mindenképp új leágazás szükséges, ám a mostani tervek szerint ez a földalatti vonal a két párhuzamos futópálya közötti szakaszon haladna. Olyan megoldás kell találni, amely kellő biztonsággal garantálja, hogy a futópályákat vagy legalább a földi gurulóutak keresztező alagút felől nem éri terrortámadás a repülőteret. A másik megoldandó probléma, hogy a villamos berendezések ne zavarják a két futópályára telepített automatikus leszállítóberendezéseket – mondta az államtitkár. Ezek komoly elvárások, de ezek között a mostani elképzelés azért a legdrágábbak egyike.

Mosóczi László a kormány másik meglehetősen vitatható vasúti projektjéről, a Budapest-Kelebia, vagyis a Belgrád és a magyar főváros között futó vonal, hazai szakaszának felújításról is beszélt. A 160 kilométeres vasútvonal beruházása 500 milliárd forintba kerülne – és az elkészült hatástanulmányok szerint 2400 év alatt térülne meg. A beruházás kínai hitelből valósulna meg és az államtitkár szerint a kivitelezési pályázatok az év végén megjelennek.

HÍRARCHÍVUM