mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2403/html/az-obb-konszern-hire.html

Az ÖBB konszern híreiből

Írta: ,

ÖBB delegáció Kínában

Andreas Matthä, az ÖBB-Holding első számú vezetője és Thomas Kargl, az RCG Igazgatóságának tagja Kínában jártak, ahol lehetséges kínai üzleti partnerekkel és az állam hivatalos képviselőivel tárgyaltak. A találkozó fő témája az Új Selyemút volt, egy tervezett új árufuvarozási útvonal Európa és Kína között.
A látogatás alkalmával Andreas Matthä találkozott Liu Zhenfanggal, a Kínai Népköztársaság vasútvállalatának vezérigazgató-helyettesével, hogy a lehetséges együttműködésről tárgyaljanak. Az Új Selyemúttal kapcsolatban elmondta, hogy „a szárazföldi áruszállítás robbanásszerűen megnövekedett, hetente 4-5 vonatot közlekedtetünk Kínából Ausztriába. A projekt megvalósulásával a menetidő napokkal rövidebbé válhat.”
A megbeszélés eredményeképpen Liu Zhenfang meghívta az ÖBB-t egy 7 ország (Németország, Lengyelország, Oroszország, Kazahsztán, Fehéroroszország, Ukrajna és Kína) képviselőiből álló munkacsoportba, hogy segítse egy új korridor kiépítését az Új Selyemút mentén, amely gyorsítaná a nemzetközi, határokon átívelő közlekedést. Kína, beruházások útján, új vasúti szakaszok, kikötők és utak megépítésével is támogatni szeretné ezt a folyamatot.
Az Európát Kínával összekötő új, modern hálózat a Rail Cargo Group és az osztrák vasúti szektor számára eddig még kiaknázatlan üzleti lehetőségeket jelent. A látogatás során aláírtak egy szerződést, amely osztrák vállalatok számára biztosítja a jövedelmező megbízásokat.

Az RCG megvetette lábát Kínában
Az első kínai konténervonat – az RCG kezelésében – megérkezett Olaszországba. Ez újabb mérföldkő nemzetközivé válásunk útján. A fuvart a határokon átívelő intermodális fuvarozások specialistája, az RCO bonyolította. A kereken 10 400 km hosszú fuvar során vállalatcsoportunk 41 – többek között autóipari termékeket tartalmazó – konténert továbbított környezetbarát módon, síneken. A vonat Kínából indult, és Kazahsztánt, Oroszországot, Fehéroroszországot, Lengyelországot, Csehországot és Ausztriát érintve egészen az olaszországi Lugo terminálig közlekedett, ahonnan közúton jutottak el az áruk a különböző rendeltetési helyekre.

HÍRARCHÍVUM