mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2436/html/tobb-temaban-targyal.html

Több témában tárgyaltunk a MÁV-START Zrt-vel

Írta: ,

2017. november 23-án a MÁV-START Zrt. és a MOSZ tárgyalódelegációja több megállapodást készített elő

tobb-temaban-targyal

Hatékonynak és eredményesnek nevezhetjük a csütörtök délutáni megbeszélést, melyen a következő témák kerültek terítékre:

  • A december 1-től bevezetendő teljes tábla pc üzemmel kapcsolatos, egyelőre megoldatlannak látszó ügyekről az Üzemeltetési szervezettel fogunk 27-én délelőtt tárgyalni.
  • A mostanában nyugdíjba készülő mozdonyvezetők korkedvezményes időtartamával kapcsolatosan szeretnénk olyan megállapodást kötni, mely a kiképzési idő minimum 6 hónapos vvk és minimum 2 hónapos felügyelet alatti utazását eddig elismerő rendeletet váltaná fel egy, a valós korkedvezményes időt jobban elismerő, az adott tanfolyamra vonatkozó adatokat figyelembe vevő rendszerrel. Ez a megállapodás megoldhatja azon mozdonyvezetők problémáját, akik számára a tanfolyami minimumidők figyelembe vétele miatt egy-két hónappal kevesebb korkedvezményes időt ismertek el, ezáltal pár nap vagy pár hét hiányzik nekik a 35 évből, és így csak hat év korkedvezményt tartalmaz a részükre kiállított közigazgatási határozat. Jó néhány társadalombiztosítási pertől kímélhetnénk meg így tagjainkat. A megállapodás kidolgozásába a munkáltatóval közösen a MÁV-SZK Jövedelemelszámolását és a Baross Gábor Oktatási Központot is szeretnénk bevonni.
  • A vontatási utazók egy hónapon belüli munkaidő-beosztásának változtatási korlátjával kapcsolatosan készülő megállapodás-tervezet végső fázisába került, ennek aláírására reményeink szerint még menetrendváltozás előtt sor kerülhet.
  • Problémaként merült fel, hogy némely mozdonyirányító idegen vasúttársaságok mozdonyain történő önköltségi utazást rendel el a MÁV-START mozdonyvezetői részére úgy, hogy erre vonatkozó szabályozás nincsen. A munkáltató úgy nyilatkozott, hogy ezt a gyakorlatot megszünteti, önköltségi utazásra csak saját vontatójárművet lehet igénybe venni, erről rendelkezést is kiad.
  • Szakmai megegyezés született az időszakos vizsgára kötelezett munkavállalók ösztönző rendszerének bevezetéséről, annak tartalmáról. A megállapodás tervezetét Csépke András vezérigazgató elé terjesztik.
  • Továbbra is fönntartottuk a mozdonyvezetői munkakörre egészségileg alkalmatlanná vált munkavállalók munkabérének megállapításáról szóló, a Kollektív Szerződés 53. §-ban szereplő szabályokhoz tett módosító javaslatunkat, melyet a munkáltató is elfogadhatónak lát. A témára még ebben az évben visszatérünk.
  • Sürgettük a jövő évi bérfejlesztés konkrét megvalósításáról szóló tárgyalások megkezdését, hogy még az idei évben pontot tehessünk rá.

HÍRARCHÍVUM