mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2464/html/nem-hazudtolta-meg-m.html

Nem hazudtolta meg magát az elátkozott vasútvonal

Írta: ,

Ma indult volna az első Flirt motorvonat a frissen villamosított esztergomi vonalon. Ám, mint azt az iho.hu megírta, a korszerű villamos motorvonat helyett végül egy régi dízelmozdony által vontatott szerelvény gördült ki a Nyugatiból, az is 17 perces késéssel

Egyes információk szerint a Flirt a helyén várta az indulást, csakhogy a Telekom nem adta áldását a villamos üzem felvételére, sőt kell még a közművek beleegyezése is.

A MÁV-START érdeklődésünkre küldött válasza szerint fel voltak készülve arra, hogy a 2110-2117-es vonatpárt Flirt motorvonatból állítsa ki. Nem a vasúttársaságon múlott, hogy ez nem valósult meg - tették hozzá, és tovább irányítottak a vonal felújítását koordináló NIF Zrt.-hez. Az ő válaszukat is várjuk.

A 70 milliárd forintból, 3 év alatt felújított,   Budapest-Esztergom közötti  pályát 2015. augusztus 20-án adták át. A vasútvonal felújítását eredetileg 2013 év végi határidővel tervezték, de a projekt különböző okok miatt háromszor fél évet csúszott. Ráadásul még mindig nincs teljesen kész, a mintegy 50 milliárd forintba fájó villamosítás se fejeződött be, hiszen a Nyugatiból Piliscsabáig közlekedő első Flirt el se tudott indulni.

A beruházás legbotrányosabb eleme a pilisvörösvári közúti aluljáró építése volt, amiről többször is beszámoltunk. A 10-es út ugyanis az elátkozott esztergomi vasútvonal alatt visz át Pilisvörösváron, aminek a felújításáról egy vasúti szakértő úgy nyilatkozott:

Amit itt el lehetett b...ni, azt elb...ták.
A nevezetes építményről – amit kiástak, fölé építették a vágányokat, majd elöntötte a víz, végül betemették az egészet –, már balladát lehetne írni. Az aluljáró 2014 nyarán leginkább egy harckocsi gyakorlótérre emlékeztetett, vasbeton tankcsapdákkal, órási mesterséges tóval. Végül 2015 áprilisában adták át.

A vasúti felújításhoz több közúti fejlesztés is tartozott, például egy teljesen új utat építettek a Pomázi út és az Ürömi kereszteződés között. Az ürömi kereszteződést körforgalommá alakították. A közúti fejlesztésekkel kettővel csökkent a vasúti átjárók száma (a legforgalmasabbakkal), és négy közúti alul- vagy felüljáró épült. 

HÍRARCHÍVUM