mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2489/html/bekamarazza-sorompoi.html

Bekamarázza sorompóit a MÁV - súlyos büntetések jöhetnek

Írta: ,

A MÁV megelégelte, hogy teherautók a lezárt sorompókat letördelik

bekamarazza-sorompoi

Összesen 99 fény- és félsorompóval védett vasúti átjáró bekamerázásra írt ki közbeszerzési eljárást a MÁV Zrt. Az kiírásból kiderül, hogy elsősorban nem a lezárt vasúti átjárókon áthajtó autókat kellene rögzíteni, hanem kifejezetten azon járművek rendszámaira kíváncsiak, amelyek letörik a sorompó csapórúdját. A műszaki leírás szerint olyan teljesen automatikus rendszert igényel a vasúttársaság, amely a fénysorompó piros jelzésre váltásától egészen a csapórúd esetleg törését követő 10 másodpercig rögzíti az eseményeket.

Ha nem történik ilyen károkozás, akkor a rögzített felvételt felülírható. Elvárás továbbra az is, hogy a bekövetkezett balesetről a diszpécser automatikus értesítést kapjon sms-ben, vagyis a rendszerhez telepíteni kell egy mobilszolgáltató-független sms-küldő egységet is. A tervek szerint az adatok feldolgozását a rendőrség végezné el, ami kártérítést és büntetést is vonhat maga után.

A beruházás 100 százalékban uniós támogatásból finanszírozzák, ezért az elbírálásnál – amennyiben a pályázó a műszaki és gazdasági feltételeknek megfelel – kizárólag az vállalási ár számít, ami így is hatalmas lehet. Már 2014-ben tervezte ugyanis a MÁV és az ORFK 99 vasúti árjáró bekamerázást, akkor az egész projekt költségét 12,4 milliárd forintra becsülték – vagyis egy-egy átjáró telepítési költsége 124 millió forint volt. Dávid Ilona a MÁV vezérigazgatója akkor azzal indokolta – közlekedésbiztonsági megfontolások mellett – a kamerarendszerek telepítését, hogy egy-egy törés több százezer vagy akár millió tételt jelent a vasúttársaságnak.

HÍRARCHÍVUM