mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2576/html/fejlesztik-a-szombat.html

Fejlesztik a Szombathely-Szentgotthárd vonal vasútbiztonságát

Írta: ,

Tízmilliárd forintos európai uniós támogatással 2020-ig a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. kiépíti az Egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS L2)

fejlesztik-a-szombat

Tízmilliárd forintos európai uniós támogatással 2020-ig a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. kiépíti az Egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS L2) a Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalon, amellyel jelentősen javul a közlekedés biztonsága – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.

Mosóczi László a projektindítón elmondta, hogy a rendszer a pályaadatokat, egyebek mellett a sebességet tárolja, a biztosítóberendezésekből kapott információkat feldolgozza, ellenőrzi a vonatok sebességét, és szükség esetén beavatkozik.     Emlékeztetett, hogy a kormány 2022-ig mintegy 1500 milliárd forinttal támogatja a hazai vasút fejlesztését. A következő években 882 kilométernyi vasútvonalat korszerűsítenek, új járműveket helyeznek forgalomba, összesen 45 ezer férőhely új kapacitással.    A jelenlegi európai uniós pénzügyi ciklus közlekedésfejlesztési forrásait összegző Integrált közlekedésfejlesztési operatív programban (Ikop) a teljes, 1215 milliárd forintos keret mintegy kétharmada költhető vasúti fejlesztésekre.     A helyettes államtitkár beszélt arról is, hogy a GYSEV eddig mintegy 150 milliárd forint értékben fejlesztette vonalait.

Kövesdi Szilárd, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta, hogy az ETCS L2 rendszer kiépítésével lehetővé válik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon közlekedő vonatok folyamatos rádiós felügyelete, s a rendszer kiépítésével a legváratlanabb helyzetekre is azonnal tudnak reagálni.    Hozzátette: a vállalat legfontosabb stratégiai célja, hogy a lehető legbiztonságosabb vasúti közlekedést biztosítsa. Ennek érdekében az elmúlt években nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztéseket valósítottak már meg.

A kivitelező Thales RSS Kft. a vonal 110 kilométeres hosszán a pálya mentén helymeghatározó és kommunikációt biztosító elemeket telepít, bővíti az informatikai kapacitást, valamint telepítik az ETCS központi egységét.

Mosóczi László a projektnyitón beszélt arról is, hogy a fejlesztési tárca a korábbi járműbeszerzések hiányosságainak pótlásában is segíti a magyar vasutat: az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból 59 elővárosi motorvonat felszerelését támogatják ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel.

HÍRARCHÍVUM