mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2587/html/kozos-problemakra-ko.html

Közös problémákra közös válaszok

Írta: ,

A V4 magyar elnökség egyik kiemelt programja volt a közelmúltban a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület szervezésében a V4+ Rail CEO Summit tanácskozás Budapesten

Az összesen 15 európai országot képviselő megrendelők, árufuvarozók, pályaműködtetők és a stratégiai elképzelések kialakításához nélkülözhetetlen kormányzati döntéshozók részvételével lezajlott kétnapos vasútszakmai tanácskozáson előadások és kerekasztal-beszélgetések váltották egymást. A vasúti árufuvarozás versenyképességének növelési lehetőségeit taglaló panelbeszélgetést Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára vezette, s ez a tény új szintre emelte a szakma és a kormányzat közötti párbeszédet. - A V4 csoport szoros együttműködése mellett azonban szükség van a többi európai uniós, illetve azon kívüli országgal történő párbeszédre is, mondta első napi, az Országházban tartott megnyitóbeszédében Dávid Ilona, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Térségünk stratégiai érdeke a vasúti árufuvarozás versenyképességének fokozása, az észak-déli vasúti közlekedési kapcsolatok erősítése, a vasúti infrastruktúra fejlesztése. Az érintett országok kötöttpályás közlekedéssel kapcsolatos elképzeléseinek megismerése, a vasútfejlesztési stratégiák összehangolása, az államok közötti átjárhatóság egyszerűsítése, a műszaki és jogszabályi akadályok felszámolása szellemében a szakemberek dolgoznak egy, a V4 keretén belül működő állandó Vasúti Kerekasztal létrehozásán. Az elmúlt másfél évtizedben zömmel EU-s forrásokból sikerült felújítani a nyolcezer kilométer hosszú magyarországi vasúti hálózat jelentős részét, de a fejlesztések folytatódnak ebben az uniós ciklusban is, erősítette meg Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Összesen 882 km vasúti pálya újul meg 2020-ig, 426 km-en haladhatnak majd a vonatok 160 km/órával, 314 km lesz alkalmas 225 kN tengelyterhelésre, 3000 km-en épül ki a GSM-R interoperábilis távközlési rendszer, 1054 km-en pedig az ETCS vonatbefolyásoló rendszer. Az informatika elterjesztése szintén prioritás mind a személyszállításban, mind az árufuvarozásban. A vasútállomások felújítása gőzerővel zajlik, mondta Mosóczi László, hozzátéve: újdonságként jelennek majd meg a vasúthálózaton az intermodális csomópontok. A MÁV Zrt. mint független pályahálózat-működtető vasúti árufuvarozási versenyképességet élénkítő intézkedéseit fejtette ki Veszprémi László, az állami vasúttársaság üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A vágányzárakat tekintve a vezérigazgató-helyettes türelmet kért. Pozitív fejleménynek tartja a HUNGRAIL vonatkozó szakbizottságának létrejöttét, amelyben újfent főszerephez jut az együttműködés. Végezetül bizonyos vonatok kedvező feltételeiről szólt, úgymint záhonyi forgalom, egyeskocsik, közútról átterelt volumen, valamint új elemként a Ro-La és a tram-train projektjei. A fenti partneri gondolatot folytatta előadásában Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója. A vasúti áruszállítás fenntartása és fejlesztése közlekedéspolitikai cél, tekintettel a növekvő áruvolumenre. - Sikeres vállalat nem létezhet megfelelő számú és felkészültségű munkavállaló nélkül, és bár tény, hogy a mai munkaerőpiaci helyzet nem túl biztató, mégis panaszkodás helyett a szakmai utánpótlást biztosítani képes megoldások keresésére érdemes és kell fordítani az energiákat, kezdte előadását Dorozsmai Éva. A MÁV Zrt. humánerőforrásért felelős vezérigazgató-helyettese szerint nem hosszú távú stratégiákban kell gondolkodni, inkább akciótervek kidolgozásán. A MÁV-START és a Rail Cargo Hungaria az elmúlt évben 270 mozdonyvezetőt képzett, és ugyanennyit fog idén is, ami már előremutató fejlemény. A mai felgyorsult, digitalizáció uralta világban már nincs lehetőség kétéves oktatási programokra, hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes, ezért a MÁV is egyre gyakrabban szervez e-learning képzéseket.

HÍRARCHÍVUM