mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2644/html/gyarapodott-az-rch-m.html

Gyarapodott az RCH mozdonyflottája

Írta: ,

Májusban indítja a társaság harmincegy masiniszta képzését

gyarapodott-az-rch-m

Hét újabb Siemens Taurus mozdonnyal bővítette kapacitását a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH), és ezzel önálló vontatási képessége eléri forgalmának 45 százalékát. Saját mozdonyvezetőkkel 37 vontatójárművet üzemeltet Magyarországon, kétszer annyit, mint önálló mozdonyflottájának létrehozásakor. A hét mozdony különböző korú és kifogástalan állapotú, a gépeket a Rail Cargo Hungaria az Osztrák Szövetségi Vasutak üzemeltetési vállalatától, az ÖBB-Produktiontól bérli. Segítségükkel javíthatja szolgáltatásai minőségét, és e mozdonyok - mivel energia-visszanyerő berendezéseikkel áramot pótolnak vissza a rendszerbe - környezetkímélők is.
A piacvezető társaság forgalmának 80 százaléka nemzetközi célpontokat ér el. Flottájának döntő része az egyenként 6400 kilowattos, azaz hozzávetőleg 9000 lóerős Taurusokból áll, amelyek akár 2000 tonnás vonatokat is célba juttathatnak átlagos domborzati körülmények esetén, mint amilyen például a Budapest-Hegyeshalom- szakasz. A Taurusok növelik az RCH fuvarozási hatósugarát észak-déli irányban, Németországtól a Balkánon át egészen Törökországig, illetve az Adriai-tengerig.
A társaság 184 mozdonyvezetőt foglalkoztat, 55-tel többet, mint öt évvel ezelőtt. Utánpótlásuk érdekében az idén önállóan indít mozdonyvezető-képzést, májusban több mint harminc fiatal kezdheti meg a felkészülést. Magyarországon a MÁV Zrt. mozdonyflottája a legnagyobb. Eszközeivel az állami társaság elsősorban a vasúti áruszállítási piac megnyitásakor létrejött társaságoknak kínál tolatási, vontatási szolgáltatást. E cégek legnagyobbika éppen a MÁV áruszállító leányvállalata eladásával született RCH, amelynek induláskor egyáltalán nem volt saját mozdonya. Kezdetben a nála nagyságrenddel kisebb riválisok is béreltek, de később már lízingeltek és vásároltak is használt vagy új mozdonyt. Közülük (a 2016-os árbevétel alapján) legnagyobb a Magyar Magánvasút Zrt., tíz villanymozdonnyal és nyolc dízellel dolgozik, az utóbbiakból öt nagy teljesítményű dízel-villamos jármű. Ezek részben bérelt, részben saját gépek.
A Train Hungary Magánvasút Kft. 19 korszerűsített villanymozdonnyal és hat, szintén korszerűsített dízelmozdonnyal végzi a munkáját, mindegyiket az Electroputere Craiova gyártotta. A CER Holding tagvállalatainak három romániai Softronic gyártmányú Transmontanája, egy 242-es Plehács villany-, két 740-es Kocúr dízel-, illetve egy 774-es CZ Loko "Csillagromboló" dízelmozdonya van. A
5
CER 2014-ig csak bérelt vontatóeszközt használt, ezt követően fogott vásárlásokba. A magyar-osztrák GYSEV bő egy éve rendelt a tendergyőztes Siemenstől kilenc Vectron mozdonyt személy- és tehervonatok vontatására, szállításuk már a múlt évben megkezdődött. A kilencből két mozdony dízel segédhajtású, kétáramnemű, három háromáramnemű és négy további - opcionálisan - szintén kétáramnemű.

HÍRARCHÍVUM