mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2662/html/europaval-koti-ossze.html

Európával köti össze Ukrajnát az új vasúti alagút

Írta: ,

Az ukrán elnök adta át a régivel szemben kétvágányú beszkidi alagutat. Petro Porosenko ukrán elnök csütörtökön átadta a Kárpátalját Ukrajna belső területeivel összekötő beszkidi két nyomtávú, 1,8 km hosszú vasúti alagutat, az országban eddig épült legjelentősebb infrastrukturális létesítményt

europaval-koti-ossze

A Beszkid vasútállomáson tartott átadási ünnepségen mondott beszédében az ukrán államfő kulcsfontosságúnak nevezte a vasúti alagút üzembe helyezését Ukrajna és az Európai Unió gazdasági kapcsolatainak fejlesztését illetően. Az ukrán államvasút évente 20 százalékkal növeli az EU-tagországokba irányuló áruszállítást - mondta az elnök. Petro Porosenko kifejtette, "amikor Oroszország, a hibrid háború részeként, embargót hirdetve lezárta piacait az ukrán termelők előtt, így próbálva térdre kényszeríteni Ukrajnát, az ukrán termelők növelték termékeik minőségét és előállítását, aminek köszönhetően már Lengyelországgal is majdnem olyan nagyságú a kereskedelmi forgalom, mint Oroszországgal".Megjegyezte, az EU-val folytatott kereskedelmi forgalom meghaladja a 40 százalékot. A beszkidi alagúton fog áthaladni a vasúton lebonyolított exportszállítások 60 százaléka - mutatott rá az ukrán elnök. A beszkidi vasúti alagút, amely részét képezi az 5. számú páneurópai közlekedési folyosónak, 102 millió euróból épült öt év alatt. A beruházáshoz az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 40 millió dollár, míg az Európai Befektetési Bank 55 millió euró hitelt nyújtott. Az új alagútnak köszönhetően, amely az 1886-ban épült egy nyomtávú alagutat váltja fel, az eddigi napi 47 helyett irányonként 100 szerelvény áthaladása válik lehetővé a Kárpátok vízválasztó gerincén, 70 kilométer per óra sebességgel. Az új alagút mintegy harminc méterre épült a régitől, utóbbi menekülő-útvonalként szolgál a jövőben, több helyen keresztalagutak kötik össze az újjal. Ukrajna 2006-ban jelentette be a beruházást, a következő évben fogtak a tervezéshez, a tényleges építkezés 2013-ban kezdte meg az Interbudmontazs és a Porr, az új osztrák alagútmódszer szerint - írja a Wikipedia. Az Európai Beruházási Bank (EIB) 55 millió euró hitel folyósításáról döntött, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 40 millió dolláros hitelt nyújt. A 163 millió eurós összköltség 30 százalékát az Ukrán Vasutak saját erőből fedezi.

HÍRARCHÍVUM