mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2682/html/elkepeszto-allapotok.html

Elképesztő állapotok a Debrecen-Mátészalka vonalon

Írta: ,

Évek óta panaszkodnak a vasúti kocsik minősége és az irreálisan hosszú menetidő miatt az utasok, de most már a szakemberek is azt mondják, hogy halaszthatatlanná vált a vonal felújítása

elkepeszto-allapotok

Nagyobb munkálatokat azonban idén nem terveznek a szakemberek, legfeljebb állagmegóvást.

Évente 825 ezren utaznak ezen a vonalon, a mátészalkai régióban élők életminősége sokat javulna, ha például a 74 kilométeres távot nem 1 óra 46 perc alatt tenné meg a vonat.
Noha a vonal felújítása halaszthatatlanná vált, idén nem várható nagyobb mértékű karbantartás, de jövőre vélhetően már muszáj lesz hozzányúlni a vonalhoz, amire az állapota miatt már menetrendet készíteni is nehéz - írja az Mfor.hu.

A MÁV megerősítette, hogy a menetidő csökkentésével járó karbantartás nem lesz, sőt idén már többnapos munkálatokat sem terveznek. 2019-ben a kavicságyazatot és az útjárót cserélnék, vágányszabályozást végeznének, a vonal villamosítása nincs tervben.
A Mátészalkaleaks civil csoport számításai szerint a Mátészalka-Debrecen vonalon utazóknak egészen 2022-ig kell várniuk arra, hogy valamivel rövidebb legyen a menetidő. A csoport az aktuális menetrendek, sebességkorlátozások és azok jövőbeli feloldása alapján úgy kalkulált, hogy a személyvonatok menetideje legfeljebb 15 perccel, az InterCity vonatoké pedig 18 perccel rövidülhet.

Ez azt jelenti, hogy a 74 kilométeres távolságot a tervezett munkálatok után is másfél óra alatt fogja megtenni a vonat, miközben személyautóval a falvakon átvezető főúton is 1 óra 9 perc alatt letudható ez a távolság.

HÍRARCHÍVUM