mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2707/html/ha-a-mav-rol-irnank-.html

Ha a MÁV-ról írnánk, el se hinné: 2 éven át dolgoznak a japánok, hogy 1 perccel hamarabb érjen be a vonat

Írta: ,

Jelenleg "csak" 110 km/h-val közlekedhetnek a vonatok Ueno és Ómija között, de két év múlva már 130 km/h-ra lesz a maximális sebesség

ha-a-mav-rol-irnank-

Aki egy kicsit is jártas abban, hogy a világ mely országaiban milyen tömegközlekedésre lehet számítani, annak valószínűleg nem kell bemutatnunk a japán vasutat. Amellett, hogy az ottani szerelvények rendkívül tiszták és gyorsak, hihetetlenül pontosak is – néhány perces késés is indok lehet arra, hogy lemondjon a közlekedésügyi miniszter.

Szóval maradjunk annyiban, hogy a menetrendet nem csak dísznek használják, mint bizonyos európai országban, a JR East (ez a Kelet-Japán Vasúttársaságot jelenti) pedig nemrég újabb vállalkozásba fogott, hogy tovább szolgálja az utasok kényelmét és pontosságát.

A Nikkei beszámolója alapján az Engadget azt írja, a japánok egy két éven át tartó felújításba kezdtek, hogy az Ueno és Ómija közötti vonal utasai 1 perccel gyorsabban érjék el a célállomásukat. A befektetés első hallásra persze nem tűnik túl észszerűnek, a japánok azonban egy évtizedes problémát oldanak meg ezzel.

A munkálatoknak köszönhetően a jelenlegi 110 km/h-ra helyett 130 km/h-val közlekedhetnek majd a szerelvények a két állomás között, ami 30 percet vesz igénybe. A Nikkei beszámolója szerint azonban a menetidőben egyetlen perc javulás is jelentős mértékű utasszám-növekedést eredményezhet.

A felújításra azért is van szükség, mert a vasút mellett élőket nyugtalanítja a vonat zaja és a vibráció – ezért is kellett 110 km/h-ban limitálni a sebességet. A felújítás után azonban jelentős mértékben csökkenhet a vonat zaja és az általa keltett rezgések mértéke is, így növelhetik a szerelvény végsebességét.

HÍRARCHÍVUM