mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2834/html/kegyetlen-modszerrel.html

Kegyetlen módszerrel tréningezte dolgozóit a japán vasúttársaság

Írta: ,

Több mint két éven át alkalmazta a West Japan Railways azt a feladatot a képzésben, amely életveszélybe sodorta a leendő dolgozókat

kegyetlen-modszerrel

A hipergyors japán vonatok képesek elérni az akár 300 km/h-s sebességet. Ennek tudatában talán magától értetődő, hogy nem tanácsos túlságosan közel menni egy ilyen szerelvényhez, amikor nagy sebességgel robog, pláne nem beállni két vasúti sín közé, amikor mindkét oldalról jön egy-egy vonat. A Sinkanszen gyorsvasút egy részét üzemeltető West Japan Railway azonban nemhogy nem tiltotta meg ezt a gyakornokainak, de kötelező feladatként írta elő nekik.

A BBC beszámolója szerint a leendő vasutasoknak többek között az volt a feladatuk, hogy két vasúti sín közé guggoljanak le, és várják meg, amíg az ellentétes irányba elhaladó szerelvények elszáguldanak mellettük. Ott a vasúti sínek között egy-egy 1 méter mély és 1 méter széles árok húzódik, így a gyakornokok érezhették az elsüvítő vonatok menetszelét. Mindezzel a vasútbiztonságot akarták javítani a japánok.

A gyakornokok számára kitűzött feladatot még 2016-ban vezették be, miután 2015-ben baleset történt: egy gondatlan ellenőrzés következtében megrongálódott egy vonat, egy utas pedig megsérült. Azóta mintegy 240 gyakornok esett át a kiképzés ezen részén, ami akár 20 percig is eltarthatott.

Csakhogy a szakszervezetek szerint ennek a feladatnak semmi értelme sem volt, hiszen nem ettől fognak jobban figyelni a dolgozók a vonatokra. Arra viszont alkalmas volt a dolog, hogy életveszélybe sodorja őket, így a feladat eltörlését követelték. Ezt végül sikerült is elérniük.

Akik elvégezték a feladatot, ijesztőnek írták le azt: volt, aki attól félt, megcsapja egy sínen lévő kavics, míg más korbácsoláshoz hasonlította a dolgot. A japán vasúttársaság ugyanakkor közölte, nem a nyomás miatt állítják le a gyakorlatot, csupán új módszerrel fogják szemléltetni a vonatok sebességét.

HÍRARCHÍVUM