mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2909/html/a-mav-start-nal-alai.html

A MÁV-START-nál aláírásra került a VBKJ megállapodás

Írta: ,

A MÁV-START érdekegyeztető tanács ülésen a szakszervezetek és a munkáltató, azonos összeggel és tartalommal, mint a MÁV Zrt.-nél, megállapodott a béren kívüli juttatásokról, érdemi bértárgyalások azonban nem voltak.

 

a-mav-start-nal-alai

 A béren kívüli juttatások rendszerében alanyi jogú SZÉP kártyán  92.900 Ft illeti meg a Start munkavállalóit, míg a választható béren kívüli juttatás 271.400 Ft lesz. A munkáltató az  önkéntes nyugdíjpénztári  tagdíj kiegészítés mértékét 4%-ra emeli.

Az ez évre vonatkozó bérfejlesztéssel kapcsolatban a szakszervezetek egybehangzóan kijelentették, hogy nem tartják elégségesnek a megállapodásban rögzített mértéket, a stratégiai munkakörökben tapasztalható létszámhiányt kezelni kell. A  3 éves megállapodás 2019. évre vonatkozó átlagos 5%-os béremelési javaslathoz képest a MÁV START sem mondott mást mint a MÁV Zrt., ennél nagyobb átlagos bérfejlesztésre jelenleg nincs fedezet. A  rendelkezésre álló bértömeg felosztására javaslatot nem terjesztett elő. Azoknak a munkavállalóknak, akiket a minimálbér és a garantált minimálbér 8%-os emelése érint, az alapbért január 1-től felemelik. További vállalaton belüli bértárgyalásokra csak a MÁV csoportszintű egyeztetése után kerül sor. A MÁV-csoport szintű bértárgyalások  a bérfejlesztés érdekében tovább folynak.

Napirend volt a jegyvizsgálói munkakörcsaládba tartozó, 8,4 órás emelt munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók alapbér kiegészítéséről szóló megállapodás 2019. évre vonatkozó aktualizálása. A MOSZ és VDSzSz Szolidaritás nem írta alá a megállapodást.

Kérdésre a MÁV-START Zrt kijelentette, hogy a 400 órás túlóratörvény alkalmazására nincs szükség a vállalatnál, azt nem tervezik alkalmazni.

A következőkben a sajtóban megjelent 14 vasúti mellékvonal bezárásáról kérdeztük a munkáltatót. A munkáltató kijelentette, hogy a MÁV-START-nál nem készült ilyen tartalmú javaslat. A munkáltató kijelentette, hogy az ITM  és a MÁV Zrt. is közleményben cáfolta a vonalbezárásokról szóló híreket. "Vizsgáltuk ennek lehetőségét, de a megrendelő minisztérium ezt egyértelműen elutasította, mi ehhez tartjuk magunkat, tehát nem lesz vonalbezárás" - reagált a MÁV részéről az InfoRádiónak Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója. Az innovációs tárca ezt megerősítve azt közölte: "vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben."                      

HÍRARCHÍVUM