mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2979/html/elindult-a-magyar-tr.html

Elindult a magyar tram-train gyártás Valenciában

Írta: ,

Elkészült az első három jármű kocsiszekrénye a Stadler valenciai gyárában a MÁV-START megrendelésére - értesült a Magyar Nemzet. A Szeged - Hódmezővásárhely vonalra szánt első két tram-train jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére várhatóan jövő év második felében kerülhet sor.

elindult-a-magyar-tr

A MÁV-START nyolc hibrid tram-train jármű megrendelésére 2017 novemberében kötött szerződést a közlekedési tárcával.  A  vasúttársaság a  gördülőállományának fejlesztése 8 darab hibrid tram-train városi villamos és nagyvasúti dízel üzemű jármű beszerzésére 17,62 milliárd Ft támogatási összeget nyert el az Integrált Közekedésfejlesztési Operatív Program keretében.

A Stadler Rail Valencia S.A.U. gyártmányú tram-train járművek a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerrel, tágas utastérrel, fedélzeti WiFi mobilinternet kapcsolattal, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas 230 V AC hálózati és  5 V DC USB csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A járművek multifunkcionális terei négy darab kerekes székes utas, illetve 8 db kerékpár vagy 4 darab babakocsi szállítására lesznek alkalmasak. A járművek nagyszélességű feljáró terekkel rendelkeznek az optimális utasáramláshoz, a gyártó – a gyors utascsere biztosítása érdekében – oldalaként 4-4 darab széles, kétszárnyű feljáró ajtót alakít ki. A szolgáltatás színvonalát növeli a kivételesen csendes futás, a nagyrészben alacsonypadlós felépítés, a tágas- és világos belső terek és a fejlett légkondicionáló rendszer is. A CityLink családba tartozó tram-train járművek a legfrissebb biztonsági szabványok szerint készülnek a legújabb ütközési és szilárdsági szabványoknak megfelelő, rozsdamentes acélból készített kocsiszekrényekkel.

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasúti pálya üzemeltetésre és működtetésre a MÁV, a közlekedés lebonyolítására, a járművek üzemeltetésére a MÁV-START lett kijelölve A Szeged Rókus – Hódmezővásárhelyi Népkert vasútvonal teljes átépítése folyamatban van. Jelenlegi ismeretek szerint a vonatkizárással járó vágányzár 2019/2020 évi menetrendi időszak kezdetéig meg lesz hosszabbítva. A vasúti pálya átépítésével párhuzamosan folyik Hódmezővásárhelyen a városi villamos-pálya építése is. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt közölte, hogy az év végére a városi szakaszon 85 százalékos készültséget érnek el. Azután csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkák, illetve a lámpák összehangolása, a járművek tesztelése zajlik majd.

 A kiszolgáláshoz szükséges mozdonyszemélyzet kiképzése április közepén megkezdődött, tervek szerint 60 mozdonyvezető szerez képzettséget a tram-train vezetésére.

 

HÍRARCHÍVUM