mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/3014/html/novekedesi-palyan-a-.html

Növekedési pályán a CER

Írta: ,

A múlt évben csaknem hétmilliárd forintra növelte konszolidált árbevételét a kelet-közép-európai térség egyik meghatározó magánvasúti csoportja, a CER Cargo Holding SE. A CER 2018-ban mintegy négymillió tonna árut továbbított az egy évvel korábbi 3,4 millió tonna után, a bruttó árutonna-kilométerben mért teljesítménye pedig 698,4 millióról 915,6 millióra nőtt. Mindkét mérőszám értéke 2014 óta emelkedik, a május végéig összesített adatokból arra lehet következtetni, hogy a teljesítmény az idén még nagyobb lesz.

novekedesi-palyan-a-

"Nem veti vissza a tevékenységünket az európai gazdaság lassulása, mert nem vagyunk aktívak a legsérülékenyebb szegmensekben, például az autógyártásban, amelyben éppen most igyekszünk megbízáshoz jutni" - mondta a Világgazdaságnak Kukely Márton. Ha csökkennének is valamely területen a feladatok, azt ellensúlyozzák egyebek között a trafószállítások vagy a vegyipari fuvarok. A CER-nek egyébként is az a stratégiája, hogy abba fektet pénzt, amiben hisz, ezért döntött 2014-ben a saját vontatópark kialakításáról is. Tizennyolc saját és néhány bérelt mozdonyt használ, idővel az utóbbiakat is kiváltaná. Teherkocsiparkja éppen ezért eleve kisebb.

A csoport első egysége tizenöt éve jött létre Magyarországon. A CER ma már aktív Szlovákiában - ahol mostanra a hazaival vetekedő eredményeket mutat fel -, továbbá Csehországban, Romániában, és most építkezik Horvátországban. Tevékenységét azonban nehezítik a forgalomlassító intézkedések a schengeni határokon, az - egyébként üdvözölt - pályajavítások és -építések, amelyek miatt egyelőre inkább romlik a cég versenyképessége. "Igyekszünk jó előre felkészülni a vágányzárakra, ha kell, össze is dolgoznak a csoport cégei. Nem tapasztaljuk, hogy a vágányzárak valamely vasúttársaságot a többinél nagyobb mértékben érintenének. Azt viszont igen, hogy a szűk keresztmetszetek kezelése összehozta a riválisok egy részét, akik például felkínálják egymásnak szabad kapacitásaikat, a székesfehérvári vonal felújításakor pedig optimalizálták a pályák használatát" - reagált  Heinczinger Tamás, a CER Hungary Zrt. vezérigazgatója. A vezérigazgató elmondta, a CER specialitása a veszélyes, a túlméretes és a túlsúlyos áru továbbítása, ebbe még a gabona is belefér a hatalmas mennyisége miatt. A szállítmányok megdézsmálása azonban nem jellemző, amúgy nehéz is lenne például az Oroszországból Ukrajna kikerülésével a magyar piacra vagy tranzitra érkező LPG esetében - a mozgó vonaton egyébként is körülményes az áru megbontása. A szerelvény közlekedését teszi zökkenőmentesebbé a most bevezetett, saját fejlesztésű vasút-informatikai rendszer (RIS) is, amelyre Kukely Márton magyarázata szerint már a mintegy 150 fős CER növekedése miatt is szükség volt.

HÍRARCHÍVUM