mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/865/html/nem-kell-vizsgalni-a.html

Nem kell vizsgálni a szakszervezeti videót, nem lesz újabb vonalbezárás


vlnerNincs szükség parlamenti vizsgálatra az internetre feltett szakszervezeti videó miatt - mondta a fejlesztési minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Völner Pál úgy fogalmazott: ha mindenre, aminek annyi valóságalapja van, mint a szakszervezetek által nyilvánosságra hozott videónak, bizottságot hoznának létre, akkor azok felemésztenék a parlamenti munkát.


Az LMP és az MSZP hetente áll elő különböző bizottságok létrehozására vonatkozó javaslatokkal. A palamentnek 19 állandó bizottsága van, ha ezek nem tudják ellátni ezeket a feladatokat, akkor az Országgyűlés nem működőképes. Hinni kellene abban, hogy a parlament szervezete el tudja látni azokat a célokat, amelyekért létrehozták - tette hozzá az államtitkár.

Az Index "A mocskos, büdös IMF-re kennék a vasútbezárást" címmel közölt cikket szombaton egy videofelvételről, amely egy szakszervezeti-vasúti egyeztetésről készült. A videón a fejlesztési tárca képviselője azt állítja: vasúti vonalakat zárnak be a jövőben, csak megvárják, hogy ezt rá lehessen fogni a Nemzetközi Valutalapra.

Az államtitkár a rádióban hétfőn közölte: pénteken a MÁV-START-nál volt egyeztetés a munkáltató és a szakszervezetek között, amelyen megfigyelőként vett részt a minisztérium háttérintézete, a Közlekedéstudományi Intézet menetrendi kérdésekben szakértő munkatársa. Völner Pál leszögezte, hogy sem most, sem a közeljövőben nem tervezik vasúti vonalak megszüntetését.

Az államtitkár kifejtette, hogy vegyesek a tapasztalatok a bezárt vasútvonalak újraindításával összefüggésben, nem mindenütt jött vissza ugyanis a várt utaslétszám. A legutóbbi járatszűkítések ezért ezeket a vonalakat is érintették.

A személyszállítási törvényben az szerepel, hogy ahol jobb a minőség és jobbak a feltételek, ott előnyben részesítik a kötöttpályás közlekedést. Bizonyos fővonalak mellett létjogosultsága van a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítésének a buszos ráhordás mellett, de vannak olyan mellékvonalak, ahol ez a rendszer nem életképes - jegyezte meg Völner Pál.

Az egyeztetésről készült videóban a minisztérium képviselője arról is beszél, hogy olyan vonalakat újítanak fel, amelyeknél nincs szükség a munkára. Völner Pár kifogásolta, hogy a szakértő ezt a véleményét nem jelezte a tárcának. Hozzátette: a vonalfelújítások ügyében nincs korrupció.

Elmondta: a vasutat több lépcsőben alakítják át. Ennek részeként külön pályafenntartási, illetve személyszállítási szerződést kötöttek a MÁV-val. Két fő cégcsoportot kell létrehozni: a pályafenntartó, illetve a személyszállító társaságot. Ezt a két dolgot hajlandó az állam finanszírozni, a többi tevékenységet "ki kell vinni a piacra" - mondta az államtitkár.

Hozzátette: a MÁV új vezetősége már több területen elkezdte a munkát, például az InterCity vonatokon wifi-elérhetőséget biztosító, konformot növelő beruházást hajtanak végre a fővonalakon.

Völner Pál szerint sokan ellenérdekeltek az átalakításban. Megjegyezte: ha kisebb a "vízfej" a cégnél, akkor az azt is jelentheti, hogy szakszervezeteknél is kisebb szervezeti egységre lesz szükség.
HVG.hu

HÍRARCHÍVUM