mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/951/html/ut-hirlevel-2012-nov.html

ÜT hírlevél (2012 november - Miskolc)


ÜZEMI TANÁCS HÍRLEVÉL

VONTATÁS SZOLGÁLTATÁSI KÖZPONT, MISKOLC


Napirend előtt kérdésként elhangzott, hogy a munkáltató az októberi ÜT ülésen átadott, majd észrevételeink szerint módosított Üzemi Rend-el kapcsolatban kíván-e konzultációt folytatni. A munkáltató az Üzemi Rend ügyében további konzultációt nem tart szükségesnek, konzultációt nem kíván folytatni. Az Üt szerint ez törvénytelen, a megfelelő lépéseket megtesszük.


Gazdasági beszámoló

Pöstyéni György: A sátoraljaújhelyi vágányzár vége a menetrendváltás, de ez sem biztos. Ez is rontja a foglalkoztatási lehetőségeinket. A személyvonati teljesítmény tavaly októberben 708 evkm, idén 638 evkm, a Cargós teljesítmény az elmúlt évben 59 000 v(onat)km, idén 55 000 vkm. A magánvasúti teljesítmény is kevesebb, tavaly 5 000, idén 4 000 vkm. A megrendelt tolatási órák száma a múlt évben 1935, idén 2506 óra, emelkedő tendenciát mutat. A mozdonyvezetők létszáma 297 fő, a bázis időszakban 301 fő volt. A túlóra 389 óra, ami technológiai okból keletkezett. Állásidő októberben 178 óra. 2012.12.01.-től a MÁV-GÉPÉSZET Zrt és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt szervezeti egységei közül a háttér munkakörűek, így a Humánerőforrás menedzsment, a Pénzügyi és számviteli, a Kontrolling, az Informatika, a Belső ellenőrzés és kockázatelemzés, a Jogi és a Logisztika szervezet stratégiai beszerzés tevékenységet ellátó munkavállalói kerülnek át a MÁV-START szervezetébe. A tervek szerint az irányítás, így a menetirányítás is egy helyen lenne. 10 db BDV motorvonatot terveznek a területünkre adni.

Kérdések a beszámolóhoz

Kérdés: A létszámra szeretnék rá kérdezni, a csökkenés mi okból történt?

Pöstyéni György: A csökkenés nyugdíjazás miatt van, illetve 5 fő kiküldetésben lévő mozdonyvezetőnk sincs benne a létszám adatban.

Kérdés: Kaptunk is egy 4 oldalas anyagot ETCS - el kapcsolatosan, ami nem kielégítőnek. Továbbá azt hallottuk, hogy a TRAXX - okra is szerelik. Igaz ez, és melyik verziót? Egy eseménykönyv is íródott később a Tornanádaskai laktanyában tapasztaltakkal kapcsolatosan, történt-e valami ez ügyben?

Pöstyéni György: Folyamatosan szerelik fel, ETCS 2-es verziót a Traxx-ra. A leírással kapcsolatos problémának utána nézek. A tornanádaskai ellenőrzés során tapasztaltuk, hogy ki van takarítva, a hőmérséklet pedig 15-18 C° körüli, mivel nappal volt, se kóbor kutyát, se rágcsálót nem láttunk. Keresünk egy másik helyet is, ami ennél színvonalasabb lenne.

Kérdés: Előző üléseken szó volt, hogy figyelmeztető üzenetet (korlátozásokról) szeptember 01.-től láthatjuk majd az MFB-én, mi a helyzet ez ügyben? Mi a helyzet a telefonos feljelentkezések során beolvasandó parancskönyvvel kapcsolatban?

Pöstyéni György: A rendszer "sötét üzemben él", de addig nem tudják alkalmazni, amíg minden szereplő ki nincs oktatva. Hosszabb távollét után először csak személyes jelentkezés lesz a parancskönyvi rendelkezések tudomásulvétele miatt.

Kérdés: Hogy áll a Dunaújváros felé tervezett vonalismereti tanfolyam?

Pöstyéni György: Az elméleti képzés megtörtént, a gyakorlati is már majdnem, a vonalismeret jövő év januárra lesz áttéve.

000 Ft értékben, az ÜT és a munkáltató együttes döntése alapján, valamennyi munkavállaló megkapta a kért összeget. Segélyek: 5 fő szociális segélyt 140 000Ft összegben kapott, két fő kérelme pedig a KÜT elé kerül.

.

KÜT hírek:

Laczai Lajos: November 20. KÜT ülésen részt vett Szűcs Lajos és Nyárádi Krisztina is. Az ülésen tájékoztattak a "szervezeti átalakításról" (az MNV döntése). A munkavállalók jogutódlással kerülnek a Starthoz, és nem lesz csoportos létszámcsökkentés, további lépések végrehajtása jövő év márciusig nem várható. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és a GySEV Zrt. közösen hirdetett meg országos közforgalmú vasúti járművezetői tanfolyamra felvételt, ahol női jelentkezőket is várnak. Bérezésük alacsonyabb lesz, mint a miénk (de ez még nincs kidolgozva). Mi aggodalmunkat fejeztük ki, hogy miért most kell bővíteni a létszámot, amikor sok mozdonyvezető kényszerül állásidőre. Nyárádi Krisztina szót ejtett a menetkedvezményi érvényesítésről, 1250.-Ft/db lesz a munkavállalókat terhelő költség.

.

Egyebek

Kérdés: A munkaközi szünettel kapcsolatosan Budapesten volt egy munkaügyi ellenőrzés, leírták, hogy helyiséget kell biztosítani.

Pöstyéni György: A munkaügyi felügyelő nem tudta, hogy, ami az irodai dolgozóra vonatkozik, az a mobil munkakörűre nem, az mksz-t a járművön is ki lehet adni. Régebben a munkaközi szünettel kapcsolatosan a MOSZ megállapodást kötött.

Kérdés: Budapesten a személyzeti fordulóban ki van jelölve a munkaközi szünet ideje, helye, és le van írva, hogy helyiséget kell biztosítani, hogy az mksz-t kulturált körülmények között tudják a mozdonyvezetők eltölteni. Ha a vasút üzemorvos valakit pszichológushoz küld, és az orvos nem rendel csak 2-3 hét múlva, akkor a munkavállaló nem dolgozhat a vizsgálatig.

Pöstyéni György: Nem mi határozzuk meg az időpontokat, nincs ráhatásunk, de a vállalat a munkából való felfüggesztés idejére 65%-ot fizet. Ha már van időpont, akkor meg lehet kísérelni az egyezkedést az orvossal. Egy javaslatot  is szeretnék tenni: jó lenne a HÉT ülés és az ÜT ülés időpontját egy napra helyezni, és egymás után tartani meg, így gazdasági beszámolóval is szolgálhatnék a HÉT üléseken.

Válasz: Megvitatjuk a kérést.

 

Tóth Ferenc Attila: Megköszöni a részvételt, az ülést bezárja.

 

A következő ülés tervezett időpontja: 2012. 12 20. 09.00 óra                                

Tóth Ferenc Attila

ÜT. elnök     

HÍRARCHÍVUM