mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért!

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/968/html/milliardok-jutnak-ko.html

Milliárdok jutnak közlekedési célokra


Milliárdok jutnak közlekedési célokra

A hazai közúti és vasúti pályák biztonságának fejlesztésére 2015-ig 50-70 milliárd forintot költhet a minisztérium – mondta Schváb Zoltán helyettes államtitkár. Lapunk úgy értesült, hogy az előzetes elképzelések szerint 48 baleseti gócpontban avatkoznak majd be.

Hetvenkétmilliárd forintra nőhet a személyi sérüléses közúti balesetek megelőzését segítő, jelenleg 55 milliárd forintos közlekedésbiztonsági program – mondta el Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára egy szakmai konferencián.

A projekt uniós támogatással, az Új Széchenyi-terv Közlekedés operatív program (Közop) keretében valósul meg. Schváb Zoltán kiemelte, hogy a csomag a hazai közlekedéspolitika egyik legfontosabb kezdeményezése, első alkalommal különítettek el ilyen célokra ekkora összeget. Hasonló jellegű komplex közlekedésbiztonsági fejlesztésre nemcsak Magyarországon, hanem más uniós tagállamban sem volt még példa. A forgalom folyamatos ellenőrzése, irányítása az intelligens technológiák ösztönzésével segíthető. – A közúti közlekedési rendszerek infrastruktúrájának kialakítása jelentős mértékben meghatározza az útbiztonságot. A fejlesztések eredménye a várakozások szerint megmutatkozik majd a baleseti statisztikai adatok további javulásában – hangsúlyozta Schváb Zoltán.

A tételes projektlista a közútkezelők, a vasúttársaságok és a rendőrség szakembereinek javaslatai alapján állt össze. Az NFM az előkészítés és a tervezés mellett a megvalósítást is az érintett társaságokra kívánja bízni. Lapunk úgy értesült, hogy az előzetes elképzelések szerint 48 baleseti gócpontban avatkoznak majd be. Országosan mintegy száz gyalogosátkelőnél használnak figyelemfelkeltő eszközöket (fényvisszaverő útfestést, fényprizmákat), és 150 hasonló megoldással védik a külterületi autóbusz-megállók közelében lévő zebrákat. Energiaelnyelő szerkezetű szalagkorlátra cserélik 250 kilométeren az elválasztó korlátot, és megjelenik az elektronika is: forgalomérzékelők, változtatható jelzésű táblák, LED-világítás szolgálja majd a biztonságot a közutakon.

HÍRARCHÍVUM