A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

500 milliárd vasútfejlesztésre


Miskolc, Budapest " A középtávú fejlesztések révén Magyarország régiós logisztikai központtá válhat.

Május közepén véglegesítették a következő uniós fejlesztési ciklusra szóló átfogó terveket, köztük a közlekedésfejlesztés kereteit tartalmazó Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programot (IKOP). Amennyiben a programot jóváhagyják, a vasúti közlekedés fejlesztésére hazánk 2020-ig összesen több mint 500 milliárd forintot fordíthat. A tervekben szerepel a vasútvonalak korszerűsítése, a szűk keresztmetszetek felszámolása, a hidak felújítása, és az utazási időt gyakran elnyújtó jelenlegi kényszerű lassítások megszüntetése. A tervek között van a Budapestet Miskolccal összekötő vasúti fővonal teljes rekonstrukciója és a személyszállító szerelvények menetidejének lecsökkentése, amelyre már régóta várnak a két város között rendszeresen ingázó utasok.


Pozitív változások

Pető Gábor, a MultiContact Consulting Kft. ügyvezetője szerint azon túl, hogy régóta esedékes beruházások számos régi vasúthálózati problémát lesznek képesek enyhíteni, hozzájárulnak ahhoz is, hogy Magyarország az évtized végéig a közép-európai régió logisztikai központjává válhasson. Az előző fejlesztési ciklusban a közúthálózat a vasúthálózatnál nagyobb figyelmet kapott, a 2020-ban záruló új szakaszban azonban a vasúti fejlesztési tervek mind a háttérrendszereket, mind a vasúti pályákat, mind az utasszállítást tekintve pozitív változásokat jeleznek előre. Magyarország Európa egyik legsűrűbb vasúti hálózatával rendelkezik, ennek az igen sűrű hálózatnak azonban csak kis része kétvágányú, illetve villamosított. A járműállomány átlagéletkora meghaladja a 30 évet, a hálózat fejlesztése pedig nem tudott lépést tartani az amortizációval; emiatt jelenleg a hálózat hosszának 50 százalékán vannak érvényben sebességkorlátozások, úgynevezett "lassújelek".

Csökken az utazási idő

"Ezen a helyzeten változtatnak majd a 2014-2020 közötti uniós fejlesztési időszak beruházásai. Ezek középpontjában elsősorban a meglévő hálózat vonal-korszerűsítései, a szűk keresztmetszetek felszámolása, a hidak felújítása, a lassújelek megszüntetése állnak. Emellett a személyszállításban a vasúti közlekedés részaránya viszonylag magas; ennek megőrzése érdekében az állomás-korszerűsítések és motorvonat-beszerzések is a tervek részét képezik" " emelte ki Pető Gábor. "Ezek a fejlesztések, beleértve a rekonstrukciós munkákat, az elektronikus irányítórendszerek további kiépítését vagy új szerelvények üzembe állítását, hozzájárulnak ahhoz, hogy a nagyobb hatékonyság és a megerősített biztonság mellett az utazók is pozitív változásokat érzékeljenek, például az utazási idők csökkenését."


forrás:boon.hu



2024. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 1.szám

  • Megállapodás - garantált reálkereset emelkedéssel
  • Sikeres pályán az RCH
  • Szép volt, jó volt, elég volt!
  • Made in Hungary
  • Csak egy ugrás Bécs

Megtekintés Korábbi számok