A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Magyarországon gyártják a CER Hungary mozdonyt


Felavatták a CER Hungary vadonatúj, saját tulajdonba került mozdonyát a Magyar Vasúttörténeti Parkban. A nagy teljesítményű járművet a vasúti árufuvarozó vállalat attól a romániai Softronictól vásárolta, mely a hazai tulajdonban lévő LAC Holding vállalatcsoporttal együttműködve még ebben az évben mozdonygyárat nyit Magyarországon. A magyar gyárban eleinte a most bemutatott típus összeszerelését végzik, egy-két éven belül pedig saját fejlesztésekkel tökéletesítik a "Made in Hungary" mozdonyt.

Kedden mutatták be a Magyar Vasúttörténeti Parkban a CER Hungary Zrt. vasúti árufuvarozási vállalat vadonatúj, nulla kilométeres mozdonyát. A romániai Softronic vállalattól vásárolt Transmontana típusú vontatójárművet a tranzakcióban résztvevő vállalatok képviselői közösen avatták fel.

A 6000 kilowatt teljesítményű mozdony akár bruttó 4000 tonnás szerelvényeket is képes vontatni, kiváló technikai tulajdonságai pedig a jelenleginél gyorsabb, hatékonyabb nemzetközi vasúti árufuvarozási lehetőséget is biztosítanak. A legtöbb vontatójárművel szemben ugyanis két áramnemmel is működik, ami azt jelenti, hogy rugalmasan képes csatlakozni egyes szomszédos országok eltérő vasúti áramellátási rendszereihez.

A kedden bemutatott mozdony modellértékű, különleges jelentőségét az adja, hogy a Magyarországra tervezett új mozdonygyár által előállított járműveket reprezentálja. A gyártás első szakaszában pontosan ilyen, elsősorban teherszállításra használt villanymozdonyokat szerelnek majd össze itthon, egy-két éven belül pedig az alkatrészek gyártása, valamint a három kilovoltos feszültséggel működő típus kifejlesztése is a hazai üzemben történik.

A magyar-román mozdonygyár megalapításáról szóló dokumentumot Horváth László, az LAC Holding Zrt vezérigazgatója és a CER Hungary Zrt. elnöke, valamint Ionel Ghita, a romániai Softronic vezérigazgatója írta alá a mozdonyavatási ünnepségen. Horváth László vasúttörténelmi jelentőségűnek nevezte a hazai mozdonygyártást felélesztő megállapodást: "Régi vágyam, hogy a nagy múltú magyarországi vasúti járműgyártás újra a régi fényében ragyogjon, boldog vagyok, hogy részese lehetek a magyar mozdonygyártás felemelkedésének." Elmondta, hogy a térségben közlekedő járművek zöme az elkövetkező években elkerülhetetlenül kiöregszik, ezért a lehető legjobb időben kerülnek majd piacra a magyarországi mozdonygyár termékei. Kezdetben a Softronic romániai alkatrészeiből szerelik össze a járműveket, majd folyamatosan növelik a beszállítói arányt, ez a későbbiekben " a hazai fejlesztésű típus gyártása során " elérheti a 70-80 százalékot.

Ionel Ghita, a Softronic vezérigazgatója örömét fejezte ki a magyarországi üzem miatt, és kiemelte, hogy a közösen működtetett magyarországi mozdonygyár Európában is meghatározóvá válhat. A mozdonyavatáson Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára üdvözölte a kezdeményezést, mint kifejtette, a nemzetgazdaság számára különösen fontos ipari és közlekedési szektor találkozási pontjaként a magyarországi mozdonygyárnak kiemelt lehetősége lehet a jövőben, a tárca minden jogilag lehetséges és indokolt eszközzel támogatja a projektet.

A hazai síneken újdonságnak számító, égszínkék-narancssárga színekben pompázó mozdony Kukely Márton, a CER Hungary vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a vasúttársaság által képviselt értékekhez alkalmazkodva a megbízhatóságot, a rugalmasságot és a dinamizmust jelképezi. A szakember hozzáfűzte, hogy a jármű nem csupán a hazai vasúti eszközállományt fiatalítja, de üzembe helyezése regionális szinten is újabb árufuvarozási lehetőségeket jelent a vasúttársaság számára.


forrás: www.logisztikama.hu

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok