A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Túl sokat gazoltak a közmunkások az alagút felett?


A MÁV szerint a tartós esőzés, az összegyűlt víz miatt csúszott meg a Déli pályaudvar közelében lévő vasúti alagút feletti föld. A 444.hu-nak nyilatkozó, a környék viszonyait jól ismerő szakember szerint az omlásban a rossz munkaszervezésnek is szerepe lehetett: az elmúlt években közmunkások dolgoztak az alagút felett, a terület “kigazolása" volt a feladatuk. Annyira megritkították a növényzetet az akácos-cserjés részen, hogy az is hozzájárulhatott az erózióhoz.

Az interneten fellelhető fotókon és videókon látszik, hogy változott a növényzet 2010-től az alagút feletti részen. 2010 nyarán még dús növényzet volt az alagút felett, a falat cserjék és fák borították. Mostanra csaknem megkopasztották az alagút feletti részt, míg az oldalfalakat most is sűrű növényzet borítja.


A MÁV azonban azt válaszolta a portálnak erre a felvetésre, hogy 2010-ben a MÁV kőzetfelújítási és -pótlási munkákat kezdett az érintett területen, amellyel kapcsolatosan az attikafalat a növényzettől megtisztította, a rézsűt lépcsőzte, talajtakaró cserjéket ültetett, és kiépítette a felszíni vízelvezető rendszert. tehát nem növényritkítás, hanem növényzetváltás történt.


forrás:444.hu

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok