MÁV-elnök: nem vagyok elégedett a fővárosi állomások állapotával
Egyetlen fővárosi vasútállomás állapotával sem elégedett a MÁV elnök-vezérigazgatója. Dávid Ilona az InfoRádió Aréna című műsorában a különféle fejlesztésekről és társaság migránsok szállításával kapcsolatos feladatairól is beszélt.
Hasznosan kívánják eltölteni az utasok ezt az időt. Nem mindegy, hogy milyen körülmények között utaznak, ezért a szolgáltatás színvonalának növelése csak részben jelenti azt, hogy új járműveket szerzünk be - mondta Dávid Ilona.
Kifejtette: például motorvonatokat vásárolunk, vagy újabb lehetőségeket kapunk nagy kapacitású motorvonat vásárlására EU-s forrásból, használt járműveket szerzünk be, újítjuk fel, komfortosabbá tesszük. Ez az egyik oldala az utazási színvonal emelésének. A másik elvárás az, hogy természetesen az utazás alatt tudjanak dolgozni, internetezni az utasok.
A vasúttársaság elnök-vezérigazgatója a fővárosi vasútállomások állapotára is kitért.
"Egyikkel sem vagyok elégedett, és mindegyikre ráférne jelentős beruházás, akár a Keleti, akár a Nyugati Pályaudvarról beszélünk. Sokat dolgoztunk azon, hogy ebben az európai uniós ciklusban forráshoz jussunk a felújításokhoz. Mindkét műemlék jellegű épület nagyon komoly beruházást igényel, nagyon rossz állapotban vannak."
Dávid Ilona arról is beszélt, hogy a vonatok besorolása nem a sebességtől függ.
A Balaton Expressz vonatok esetében hosszú évek óta probléma volt az, hogy az utasok nem tudtak előre helyjegyet foglalni, és nem tudták az utazásukat kényelmesen végigvinni. Most erre biztosítunk lehetőséget, helyjegy foglalható ezekre a vonatokra, míg a gyorsvonatkora nem foglalható. Így az utasok el tudják dönteni, hogy kaptak helyjegyet, ülni szeretnének, van fix helyük, vagy pedig másik időpontra áttervezik az utazásukat, hogy a zsúfoltságot elkerüljék. Nem attól expressz a vonat, hogy gyorsabb, hanem hogy pluszszolgáltatást nyújtunk - ismertette a társaság elnök-vezérigazgatója.
Számos teendője van a MÁV-nak a migránsokkal, nagyon sok bevándorlót kell szállítanunk - mondta Dávid Ilona.
"Nekik az első ponton regisztráltatniuk kell magukat, ott kapnak eligazítást, hogy ott maradhatnak, vagy egy másik helyszínre kell utazniuk, ahol megkapják az úti okmányokat, és ott kapják meg a tájékoztatást, hogy mivel hogyan kell utazniuk. Mi pedig végigkísérjük őket az útjuk során, és igyekszünk eljuttatni őket a célállomásra - részletezte.
Kiemelte: garanciát nem tudunk vállalni, hogy ők utána tényleg odamennek, és nem Budapest utcáin vagy a vasútállomásokon fogják a napjukat eltölteni, de igyekszünk ezért mindent megtenni.
Hozzátette: vannak olyan migránsok is, akik érvényes nemzetközi jegyet vásárolnak - ez főleg a kezdeti időszakban jelentkezett -, hogy Győrnél nagyon sok embert kellett leszállítanunk a vonatokról, mert jegyük ugyan volt, de érvényes úti okmányaik, vízumaik, tartózkodási engedélyeik nem voltak ahhoz, hogy egy másik országba beutazzanak. Ma már ez nem annyira jellemző, hanem inkább azok, akik a zöldhatáron átjönnek, utána a különböző pontokon regisztrálják őket, és vonattal kell utaztatnunk őket - mondta a MÁV elnök-vezérigazgatója.
Dávid Ilona jelezte, hogy a napi igényeket lehetetlen megtervezni.
"Nagyon szoros együttműködésben vagyunk a Készenléti Rendőrséggel, illetve a Belügyminisztériummal is. Megkapjuk tőlük az aznapi tájékoztatást, hogy körülbelül hány utasunk van, hány utas várható. Annyit tudunk tenni, hogy ezeken a szakaszokon plusz kocsikat állítunk be annak érdekében, hogy el tudjuk szállítani őket. Ez elsősorban Szegedet és Kiskunhalast érinti, ezek a kiemelt célpontok."
Megjegyezte, hogy vizet a hőségriadóban a migránsoknak is adnak, különleges ellátást azonban nem kapnak ilyenkor és máskor sem.
Akinek van érvényes útiokmánya, az szabadon közlekedhet, bárki más, akinek nincs, az pedig leszállításra kerül - tette hozzá Dávid Ilona.
Forrás: inforadio.hu