A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

A legmenőbb vasútmúzeumban fűtőnek is beállhatunk

,

Már a sétavonatozás is jónak tűnik, de hogy még szénporral is összekenhetjük magunkat. Kár, hogy Amerikáig kell menni a lehetőségért.

Olyan érzés megtudni, hogy van menőbb hely a Vasúttörténeti Parknál, mint mikor az ember rádöbben, hogy nem az ő apukája a legerősebb. A nagy, megmászható vas mozdonyok, olyan magasra rakják a lécet, hogy távcső nélkül nem is látható. Az Atlas Obscura azonban megírta, hogy az amerikai Stephenson County Antique Engine Clubnak nem csak pár használaton kívüli vonala van, de működő gőzmozdonyai is.

A mozdonyokat nem csak nézni lehet ráadásul, hanem az ember beállhat fűtőnek is. Fűtőnek! Az karnyújtásnyira van az elérhetetlen álomtól, a földre szállt istentől, azaz a masinisztától.

Ahhoz, hogy mindez összejöjjön, őrületesen sokat melóztak a klub tagjai. 1983-ban vették meg a durván két kilométernyi vasúti pályájukat, amit azonban nem borított mindenhol sín. Hiába voltak működő gőzmozdonyaik, pályát kellett fektetniük hozzájuk.

A klub büszkesége egy 1912-es, 36 tonnás Heisler mozdony. Ami szép dolog, de az igazi az LNER A4 Mallard lenne, ami a mai napig tartja a gőzmozdonyok sebességrekordját. A mozdony és hét kocsija 1938-ban bizonyítottan elérte a 202,58 kilométer per órás sebességet. Amikor nem rekordot döntött, akkor is 160 kilométeres utazósebességre volt képes.

2021 január-február

Mozdonyvezetők Lapja

2021 január-február

  • Napi - heti pihenőnap és pihenőidő a MÁV Csoportnál
  • Kollektív Szerződés egységesítésére irányuló tárgyalások a Startnál
  • Megrendülten búcsúzunk, elhunyt Hornok Béla
  • A munkáltatónak biztosítani kell a védőoltás felvételéhez szükséges szabadidőt
  • Új díjcsomagok a MOSZ tagi flottában
  • MOSZ tagkártya kedvezmények
  • Tram-train Az elfeledett, de új életre keltett városközi villamos

Megtekintés Korábbi számok